Síť prodejce elektroniky CZC.cz čítá v Česku 67 kamenných poboček, z čehož drtivá většina je tvořena partnery.
Úterý
10.02.2015
Internetová společnost CZC.cz sází na síť kamenných prodejen a vyplatilo se. K expanzi po republice využívá i partnerských poboček.
 

Osahat si a vyzkoušet zakoupené věci, zvláště elektroniku, čeští spotřebitelé považují za velmi důležité. Ví o tom i prodejce elektroniky CZC.cz, který i přes internetový prodej dává důraz na rozvoj kamenných poboček. Těch už po celé republice řídí 67, z čehož jen 10 patří přímo společnosti. Ostatní provozují partneři na bázi franšízové spolupráce.

Díky strategii skloubit internetový prodej s rozšiřováním sítě kamenných prodejen se společnosti CZC.cz dařilo v růstu prodejů. „Na základě předběžných neauditovaných hospodářských výsledků jsme v roce 2014 dosáhli téměř 40% růstu tržeb,“ říká Kamil Demuth, marketingový ředitel firmy CZC.cz. Největší tržby přinesl tradičně prosinec, kdy lidé nakupovali vánoční dárky. V porovnání s měsíčním průměrem roku 2014 vzrostly prosincové tržby o více než dvojnásobek.

Lidé využívají dle Kamila Demutha osobního odběru z toho důvodu, že ušetří náklady na celkovém pořízení zboží. Další věcí je čas, kdy jej si zákazník může vyzvednout výrobek, kdy sám uzná za vhodné. „Vysoký komfort vede k tomu, že osobní odběr u nás využívá až 85 % našich zákazníků. Je tak nasnadě, že v expanzi naší pobočkové sítě budeme nadále pokračovat,“ dodává Kamil Demuth s tím, že cílem firmy je pokrýt města nad 15 tisíc obyvatel.

Vyzvednout si zboží osobně tak zůstane ještě dlouho v preferencích lidí, jak si „dojít“ pro své zboží. Ovšem trendy, jak výrobek nakoupit, se mění. Lidé více nakupují online prostřednictvím svých mobilních telefonů. To vede i k tomu, že se stále ve větší míře musí provozovatelé eshopů zaměřovat na personalizaci celkového nákupního procesu. „Mimo těchto trendů se chceme dále ještě více zaměřit na rozšiřování zákaznických služeb,“ uzavírá Kamil Demuth.