23.02.2015

Česko je priorita

Franšízový koncept Subway chystá v ČR velkou expanzi. Development Coordinator for CEE Countries Kryštof Olsen přiblížil, jaké plány má Subway i v dalších zemích.

Rok 2014 je za námi. Jak byste jej zhodnotil pro franšízový koncept Subway v Česku?

V České republice má sídlo naše kancelář pro Střední a Východní Evropu.  Co se týče místního trhu, náš rozvoj je v souladu s dlouhodobým plánem, což platí i pro rok 2014.

Subway působí v Česku už delší dobu, ale jeho rozvoj byl pomalejší. Čím si to vysvětlujete?

Prioritou Subway ve Střední Evropě bylo dosud hlavně Polsko, kde v této době máme již stabilní místo na trhu, po Polsku následoval Balkán. Rozvoj v České republice je počínaje letoškem  jednou z našich priorit.

Jaké plány máte pro letošní rok?

Vzhledem k našim úspěchům v zahraničí, o kterých se zmiňují v poslední době stále více česká média, evidujeme zvýšený počet zájemců o naši licenci, z čehož máme velkou radost. Momentálně jednáme s několika zájemci o naši franšízu,  a pokud všechno půjde dobře, budeme otevírat nové restaurace.

Gastronomický trh zažívá v Česku konsolidaci. Jak se na něj díváte vy?

Každý trh má určitá specifika, podle kterých přizpůsobujeme náš rozvoj. Pro nás je pozitivní trend, že lidé zde stále více upřednostňují kvalitu před kvantitou a preferují zdravější jídlo.

Z Prahy řídíte i rozvoj v dalších zemích Evropy. Jaká je situace jinde? Jak byste ji srovnal s Českem?

Na území Střední a Východní Evropy jsou země, které z hlediska počtu restaurací považujeme za rozvinuté, například Polsko. To je hned po Rusku naším největším trhem. Polský trh se rozvíjí dynamicky již několik let, počet restaurací neustále roste. V nadcházejících měsících na tomto trhu dosáhneme restaurace číslo 100. Bulharsko je zase trhem, kde máme nejvyšší prodej jednotek v průměru na restauraci v rámci celé Evropy. Jen zde je otevřeno 36 restaurací a rozvíjíme se dál.

Pak jsou zde země, kde evidujeme obrovský zájem o poskytnutí naší licence, bohužel například na Ukrajině je z pochopitelných důvodů náš rozvoj pozastaven. Speciálním případem je pak Kazachstán, kam se chystáme vstoupit příští rok a již dnes zaznamenáváme každý týden desítky e-mailů a telefonátů s žádostmi o informace. 

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank