25.03.2015

Sexy pro velikány

Loňský rok ukázal na tuzemském trhu nový trend. Franšízu jako atraktivní model rozvoje objevily i velké firmy.

Důkazem toho může být hned několik konceptů, které v loňském roce nastartovaly svou expanzi prostřednictvím franšízových partnerů. Ať už jde o síť restaurací Bernard Pub, nebo řetězec fastfoodů Parky´s, oba mají něco společného. Stojí za nimi velké společnosti, které na tuzemském trhu mají již dlouholetou historii.

poštovní schránka Foto Česká pošta

Kouzlo franšízingu objevil i státní podnik. Česká pošta chce prostřednictvím franšízantů provozovat většinu poboček.

Samostatnou kapitolou je pak plán České pošty převést velkou část svých poboček na franšízy. Jak již dříve uvedl tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová, cílem tohoto státního podniku, který má u nás více jak 3200 poboček, je mít během několika let více franšízových poboček než těch vlastních. Tím by se přiblížil trendu fungování pošt v západních zemích.

„Je dobrou zprávou, že i velké společnosti se v čím dál větší míře rozhodují jít cestou franšízy. Značí to postupné dozrávání českého franšízového trhu. Právě velkým firmám mohou franšízoví partneři pomoci v rozvoji v regionech, kde by sami, ať už z ekonomických či provozních důvodů, své vlastní pobočky neotevíraly,“ hodnotí trend Marek Halfar, ředitel poradenské společnosti PROFIT system franchise services.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank