pondělí
30.03.2015
Konkurence na trhu výživových poradců je poměrně velká. Co na to říká Iva Hárovníková z firmy Homeo Sapiens stojící za konceptem Proticare, se dočtete v Rozhovoru týdne.
 

Vaše společnost působí v oboru výživového poradenství. Jak byste zhodnotila současnou situaci na trhu v této oblasti?

Tak, jako existuje vícero  způsobů redukce nadváhy, existuje i povícero společností zabývající se poradenstvím ve výživě. Trh je pak zaplaven stovkami tzv. potravních doplňků na hubnutí, které se stávají předmětem nejedné televizní reklamy, a je ovlivněn módními vlnami nejrůznějších zaručeně fungujících diet.

Je mezi nimi tedy velký rozdíl?

Skutečné kapacity, které rozumějí klinické výživě a redukcím – ty lze spočítat na prstech jedné ruky a s nimi úzce spolupracujeme. Samozřejmě, že nám jde o obchod, ale o obchod korektní, to jest obchod s něčím, co skutečně funguje a má solidní medicínský background. Většina rekvalifikovaných nebo i vystudovaných výživových poradců nemá, bohužel, o medicíně hlubší znalosti a trh pak podle toho také vypadá. Klienti se z jejich úst mnohdy dozvídají neuvěřitelné nesmysly a není v jejich moci to odhalit.

Čím se tedy liší Vaše značka?

Do naší prodejní sítě, do které patří poradenská centra a prodejny, vybíráme ty značky přípravků, které představují špičku na trhu. Jsme si vědomi, že náš produkt garantuje nejvyšší kvalitu, proto nemá smysl se nějak vůči konkurenci vymezovat či ji komentovat. Proteinová dieta, která je předmětem našeho obchodního snažení, byla sestavena lékaři a náš princip prodeje není prodávat jen dietní přípravky, ale zejména asistovat klientům v jejich snaze o redukci. Naši partneři v centrech a kamenných prodejnách tedy nejsou prodejci, ale konzultanti. Naším cílem je trvale zhubnutý klient, který skutečně pochopil principy zdravého stravování a je schopen je přenést do každodenního života. Jen takový klient již nikdy více nepřibere, čímž bude programu Proticare dělat nejlepší a doslova celoživotní reklamu.

Proč se značka Proticare rozhodla expandovat v České republice prostřednictvím franšízantů?

Naše společnost uvedla na trh již několik značek proteinových diet a založila mnoho desítek terapeutických center. Pozitivní výsledky nás přivedly k rozhodnutí vytvořit také franšízový model spolupráce, který v našem porftoliu dosud chyběl. Efektivní způsob redukce tělesné hmotnosti můžeme tak šířit dále včetně výhod, které unifikovaný koncept přináší - v první řadě garanci vysokého odborného standardu poskytované péče a nabízených služeb a výrobků.

Proč by měl zájemce o podnikání v oblasti výživového poradenství zvolit právě Váš koncept?

Zájemcům o provozování franšízové jednotky nabízíme vyzkoušený způsob podnikání na klíč. Jsme si vědomi náročnosti počátečních investic začínajících drobných podnikatelů na vybavení a zahájení činnosti. Zpřístupněním podnikatelského know-how a osvědčených postupů jim zmenšíme rizika a usnadníme start do nového podnikání. Námi proškolený partner je pak zárukou kvalitně nabízených služeb, které jsou následně ideální reklamou pro značku a povědomí o ní - o kvalitním brandu jako takovém. Unifikovaný koncept zaručuje jednotnou cenu, je prozákaznicky orientovaný formou slevových akcí, dárků, ochutnávek přípravků, věrnostního systému. Distribuci pak podporuje centrální marketing a reklama.

Kolik poboček by mohlo u nás najít uplatnění?

Přesné číslo Vám nedokáži říci. Hodně. Aktuální celospolečenský zájem o štíhlost a zdravý způsob života nahrává úspěchu celého projektu. Vidíme to na počtu klientů, který roste téměř exponenciálně.

Do jakých míst se nejlépe hodí?

Dietní program Proticare se šíří prostřednictvím franšízového konceptu ve dvou možných formách: buď Specializované poradenské centrum Proticare nebo Kamenný obchod Proticare. Z toho pak vyplývá i jeho umístění. Franšízantům doporučujeme vytvořit si jednotku na vhodném místě, které mu zvýší šance na úspěch v projektu: půjde-li například o Konzultační centrum pro redukce tělesné hmotnosti, výživové poradenství a nutriterapii, pak bude doporučujeme takové místo, které bude pro klienty dobře dostupné a v klidném prostředí, vhodném k tomuto typu činnosti. Jde-li však o Prodejnu s přípravky na redukci tělesné hmotnosti a nutriterapii, pak je vhodnější volit frekventované místo, kterým prochází hodně lidí, potenciálních klientů

Máte v plánu s konceptem expandovat i mimo Českou republiku?

Ano, určitě. V první fázi do okolních, sousedních zemí jako Slovensko, Polsko, Maďarsko, kde jsme již započali první kroky pro odstartování konceptu.

Musí mít franšízant sítě Proticare nějaké speciální vzdělání?

Speciální vzdělání není nutné, ale je výhodou, pokud zájemce o spolupráci pochází z řad odborných zdravotnických pracovníků, případně již absolvoval kurzy určené výživovým poradcům. Není to ovšem podmínkou. V převažující většině případů si franšízovou jednotku otevírají bývalí pacienti na redukci, kteří udělali s přípravky a programem Proticare výtečnou osobní zkušenost a chtějí se mu dále sami profesionálně věnovat. Takového zájemce postupně provedeme všemi úskalími, která jsou spojená s každým začátkem nového podnikání, předáme naše know-how, zaškolíme, poskytneme odbornou supervizi včetně té lékařské. Máme eminentní zájem na tom, aby franšízové jednotky fungovaly na vysoké profesionální  a odborné úrovni. Za tím účelem jsme pro ně vytvořili několik typů vzdělávacích modulů.