Síti Náš Grunt se loni dařilo. Dosáhla tržeb ve výši zhruba 150 milionů korun, což znamenalo meziroční nárůst. V tomto trendu chce pokračovat i letos.
pondělí
13.04.2015
Kvalitní potraviny jsou u nás stále populárnější. Jejich prodejci dávají příležitost i malým podnikatelům.
 

Češi rádi jedí, to je známá věc. Pozitivní zprávou však je, že čím dál častěji vyhledáváme kvalitní potraviny z kvalitních surovin, a to nejen z České republiky, ale i zahraniční speciality. Na tento trend sází řada specializovaných prodejen, které pro svůj rozvoj zvolily cestu franšízingu.

Stálicí na tuzemském trhu je v této oblasti franšízová síť Náš Grunt, která má v tuzemsku na 30 obchodů. V loňském roce začaly fungovat například prodejny v Ostravě, Plzni, Brně nebo Uherském Hradišti. S rozvojem však značka rozhodně nekončí, láká jí i myšlenka prorazit na Slovensku a dalších východoevropských trzích. „Naše aktivity letos směřují také k internetu. Pracujeme na novém partnerském e-shopu, díky němuž si budou moci naši zákazníci objednat potraviny z naší sítě z pohodlí domova,“ prozrazuje Jiří Málek, jeden ze zakladatelů konceptu Náš Grunt.  

Tuzemský trh však láká i prodejce zahraničních specialit, které si u nás své milovníky jistě najdou. Příkladem může být i síť prodejen sýra a delikates Boutique Gurmán, která zahájila svůj franšízový rozvoj poměrně nedávno. Start však zaznamenala dynamický, když loni otevřela 10 franšízových poboček. „Naše značka se rozrostla velice rychle, takže letos bychom rádi stabilizovali chod firmy, a samozřejmě ji hodláme i nadále rozšiřovat. Například přibližně v polovině dubna budeme otvírat další prodejnu, tentokrát ve Zlíně,“ vysvětluje majitel konceptu Martin Svačinka s tím, že vzdálený není ani vstup do sousedních zemí.

Z jedné z nich, a to z Rakouska, k nám naopak míří značka Tiroler prodávající alpské delikatesy. Zejména pak na rakouském a německém trhu, kde má dnes zhruba 42 franšízových prodejen. U nás má zatím jednoho franšízového partnera, který se ke konceptu připojil loni na podzim.  „Na základě prvních zkušeností vidíme potenciál především ve velkých městech a jejich spádových oblastech. Počet nových franšízantů a tempo expanze souvisí s tím, jak rychle se nám podaří získat master-franšízového partnera nebo tzv. area developera pro ČR. S podporou nového master-franšízanta si dovedeme představit, že se nám podaří do zhruba dvou let získat minimálně pět nových franšízantů,“ doplňuje majitel sítě Tiroler Bauernstandl Wolfgang Obermüller.