Franšíza k chuti
Češi rádi jedí, to je známá věc. Pozitivní zprávou však je, že čím dál častěji vyhledáváme kvalitní potraviny z kvalitních surovin, a to nejen z České republiky, ale i zahraniční speciality. Na tento trend sází řada specializovaných prodejen, které pro svůj rozvoj zvolily cestu franšízingu.
Stálicí na tuzemském trhu je v této oblasti franšízová síť Náš Grunt, která má v tuzemsku na 30 obchodů. V loňském roce začaly fungovat například prodejny v Ostravě, Plzni, Brně nebo Uherském Hradišti. S rozvojem však značka rozhodně nekončí, láká jí i myšlenka prorazit na Slovensku a dalších východoevropských trzích. „Naše aktivity letos směřují také k internetu. Pracujeme na novém partnerském e-shopu, díky němuž si budou moci naši zákazníci objednat potraviny z naší sítě z pohodlí domova,“ prozrazuje Jiří Málek, jeden ze zakladatelů konceptu Náš Grunt.
Tuzemský trh však láká i prodejce zahraničních specialit, které si u nás své milovníky jistě najdou. Příkladem může být i síť prodejen sýra a delikates Boutique Gurmán, která zahájila svůj franšízový rozvoj poměrně nedávno. Start však zaznamenala dynamický, když loni otevřela 10 franšízových poboček. „Naše značka se rozrostla velice rychle, takže letos bychom rádi stabilizovali chod firmy, a samozřejmě ji hodláme i nadále rozšiřovat. Například přibližně v polovině dubna budeme otvírat další prodejnu, tentokrát ve Zlíně,“ vysvětluje majitel konceptu Martin Svačinka s tím, že vzdálený není ani vstup do sousedních zemí.
Z jedné z nich, a to z Rakouska, k nám naopak míří značka Tiroler prodávající alpské delikatesy. Zejména pak na rakouském a německém trhu, kde má dnes zhruba 42 franšízových prodejen. U nás má zatím jednoho franšízového partnera, který se ke konceptu připojil loni na podzim. „Na základě prvních zkušeností vidíme potenciál především ve velkých městech a jejich spádových oblastech. Počet nových franšízantů a tempo expanze souvisí s tím, jak rychle se nám podaří získat master-franšízového partnera nebo tzv. area developera pro ČR. S podporou nového master-franšízanta si dovedeme představit, že se nám podaří do zhruba dvou let získat minimálně pět nových franšízantů,“ doplňuje majitel sítě Tiroler Bauernstandl Wolfgang Obermüller.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!