Společnost Kovandovi zajišťuje vlastní výrobu sortimentu pro síť obchodů Bon Bon v domovské provozovně v Černovicích u Tábora.
pondělí
20.04.2015
Co vidí jako největší přínos rozvoje prostřednictvím franšízantů nám v Rozhovoru týdne prozradila Petra Kovandová, majítelka sítě BON BON.
 

Franšízová síť BON BON expandovala v loňském roce do Vídně. Jak se Vám na tamním trhu daří?

Vídeňskou pobočku jsme otevírali loni v prosinci. Mohu říct, že šlo o můj splněný sen. Nicméně vídeňský BON BON nesplnil naše očekávání. Ne kvůli tomu, že by o naše produkty nebyl ve Vídni zájem, ale myslím si, že rozhodnutí řídit vídeňský obchod z České republiky nebylo úplně šťastné. Je to přeci jen daleko. Proto jsme se rozhodli prodejnu během dubna uzavřít. Nicméně to neznamená, že bychom na Vídeň zanevřeli, jen prostě nebyl ten správný čas sem přijít. To se občas v byznyse stává.

V České republice máte zhruba 20 poboček, na Slovensku čtyři. Jaké plány máte v nejbližší době, co se rozšiřování poboček na těchto trzích týká?

Dobrou zprávou je, že se síť BON BON rozvíjí prakticky neustále. Pořád se nám hlásí noví zájemci o franšízovou licenci. Momentálně jednáme o otevření obchůdku v Třinci a také v Praze na Proseku. V letošním roce chceme více šlápnout do pedál franšízového rozvoje, neplánujeme tedy otevírání vlastních obchodů. Pokud by se však objevila nějaká super příležitost, samozřejmě si ji nenecháme ujít.

A jak se BON BON daří na Slovensku?

Značku si na Slovensku zákazníci oblíbili stejně jako u nás. Což nás velmi těší. Nicméně, již delší dobu se nám zde nepodařilo otevřít novou franšízovou pobočku. Náš rozvoj tak momentálně stagnuje, a to i přes to, že slovenští franšízanti nemají tak striktní pravidla jako ti u nás. Mohou například ve svých Chocolateriích prodávat i zboží od dalších dodavatelů, ne jen od nás.

Kolik obchodů BON BON je podle Vás tuzemský trh schopen pojmout?

Neexistuje žádné číslo, které by představoval maximální počet provozoven na trhu. Myslím si, že každé město, s počtem obyvatel minimálně 20 tisíc, může mít svůj vlastní obchůdek BON BON. Samozřejmě za předpokladu, že se najdou vhodné prostory, které budou vyhovovat poměrně přísným podmínkám.

Jak se Vám rozvoj prostřednictvím franšízových partnerů osvědčila?

Ze spolupráce s franšízanty jsem nadšená. Jsem přesvědčena, že se nám daří vybírat takové partnery, jejichž cílem je úspěch značky BON BON jako takové. Nejen tedy jejich vlastní. Za BON BON dýchají, pracují se značkou, s médii. Dávají nám zpětnou vazbu, což je pro nás moc důležité, abychom se dále zlepšovali. Naši franšízanti jsou podnikaví, nejsou to jen prodavači. Ačkoli mám pocit, že jim v rámci spolupráce toho zase tak moc neposkytujeme, jen školení, produkty, pomoc se zařizováním pobočky a jejím následným provozem, oni s námi táhnou za jeden provaz.  Chtějí, aby šla celá značka kupředu.