Loni začala síť Oxalis používat provozní příručku pro franchisanty ve formě Handbooku. Ušetřilo jí to nejen čas a papírování, ale také finanční náklady. Aktualizace provozního manuálu jsou díky tomu snadnější a efektivnější.
Čtvrtek
23.04.2015
Až 55 poboček franšízové sítě Oxalis může najít místo na tuzemském trhu.
 

Zavedení Handbooku, otevírání nových prodejen, práce na rozšíření sortimentu. Takový byl rok franšízové sítě specializovaných obchodů s čajem a kávou Oxalis. Práce na dalším rozvoji však pokračujjí i nadále. „Letos v srpnu budeme otevírat novou pobočku na Slovensku, v bratislavském nákupním centru AuPark. Bude se jednat o obchod Oxalis s pořadovým číslem 49,“ prozrazuje Pavlína Křivánková, manažerka maloobchodní a franchisové sítě s tím, že se bude jednat o firemní pobočku.

Ačkoli v České republice má značka již téměř kapacitu obchodů naplněnou, stále je zde pro podnikatele šance zapojit se do franšízové sítě. „Existují lokality, kde pobočky ještě nemáme. Ty jsou pro nás z hlediska dalšího rozvoje samozřejmě zajímavé. Máme také několik vlastních poboček, které bychom rádi odprodali do rukou franšízantů,“ vysvětluje Pavlína Křivánková.

Většinu obchodů Oxalis můžeme najít v nákupních centrech. Nejedná se o striktní nařízení ze strany franšízora, nicméně zkušenosti odhalily, že pobočky v obchodních centrech mají své výhody. „Přinejmenším u nich je rychlejší rozjezd. Nicméně neznamená to, že kamenné pobočky nemohou být úspěšné. Ze zkušenosti sice vidíme, že je jejich start pomalejší, nicméně po zavedení si vytvoří stálou klientelu, která bude franšízantovi věrná,“ říká Pavlína Křivánková s tím, že v případě nákupních center se většinou ze strany nakupujících jedná o impulsivní nákupy.     

Zatím se značka Oxalis soustředí na rozvoj franšízových poboček na českém trhu, nicméně pokud by se na Slovensku našel zájemce, který by vyhověl požadavkům konceptu, spolupráci s ním ráda naváže. Do dalších zemí se zatím Oxalis nechystá. „Je to pro nás hudba budoucnosti. Naším primárním cílem je momentálně dokončit rozvoj tuzemské sítě. Pokračujeme v remodelingu našich prodejen, momentálně máme dokončenu zhruba třetinu z nich. Pilně pak pracujeme na rozšíření sortimentu našich obchodů o pochutiny. Chystáme na trh uvést například naši čokoládu,“ uzavírá Pavlína Křivánková.