22.05.2015

Růst s vůní kebabu

Fastfoodová síť Mr.Kebab zvyšuje tržby. Plány na expanzi má jasné.

Otevřít alespoň jednu franšízovou pobočku v každé zemi působnosti. Tento cíl si pro letošní rok vytyčila původem slovenská franšízová síť Mr.Kebab. Tento plán se tak týká i České republiky. Značka, která na Slovensku funguje od roku 2005, má momentálně na domácím trhu dvě franšízové pobočky v Košicích.

Mr.Kebab pobočka v nákupním centru Foto Mr.Kebab

Pod značkou Mr. Kebab jsou aktuálně v provozu dvě franšízové pobočky v Košicích. V současné době dochází k intenzivním jednáním a hledání nových zájemců o podnikání v Čechách i na Slovensku.

„Původně se jednalo o pobočky naší společnosti, nicméně kvůli narovnání obchodních vztahů pro franšízy vznikla samostatná firma Mr.Kebab s.r.o.,“ vysvětluje majitel sítě Mr.Kebab Ľubor Lelovits. Z „vlastních“ poboček se tak staly pobočky franšízové a z původní firmy, která je provozovala, první franšízant konceptu. V současné době fastfoodová síť vyjednává se zájemci o koupi licencí. Jak však Ľubor Lelovits poznamenává, jednání jsou důkladná a tudíž zaberou více času. Primární však je vybrat toho správného partnera.

O tom, že se konceptu na domácím trhu daří, svědčí jeho hospodářské výsledky v loňském roce. „Roční obrat se v našich provozovnách pohybuje mezi 270 a 450 tisíci eur. Trendem posledních čtyř let je růst tržeb o zhruba 10 procent. V letošním roce zatím pozorujeme růst v průměru o 20 procent,“ prozrazuje Ľubor Lelovits. Nově je koncept Mr.Kebab řádným členem České asociace franchisingu.

Boj s kopiemi

Na úspěchu síti Mr. Kebab neubrali ani plagiátoři, kteří se pokouší se na značce kopírováním přiživit.  Společnost se s nimi snaží bojovat pomocí svých webových stránek, kde na nepoctivce své zákazníky upozorňuje. „Bránit se proti kopírování je velmi těžké a finančně náročné. Přesto se nám podařilo například v Maďarsku vyhrát soudní spory. Vlastně mi to lichotí, i když mě to hrozně štve,“ dodává Ľubor Letovits

Značka Mr. Kebab má zpracovány tři varianty provozoven. Prvním je umístění v rámci obchodního domu nebo centra, ideálně ve food courtu. Dalším vhodným místem, pro otevření fastfoodu, je pobočka v klasické obchodní jednotce na frekventované ulici nebo náměstí. Třetí variantou, jak si otevřít svou „kebabárnu“, je samostatně stojící stánek, vlastního designu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank