Franšízová síť Doktor Klain funguje v České republice od roku 2010. Od té doby na trhu otevřel osm poboček, polovina z nich je v rukách franšízantů.
Středa
03.06.2015
Novou franšizovou oční optiku otevírá Doktor Klain ve Zlíně. Síť plánuje expanzi v regionech.
 

Franšízové koncepty najdeme v mnoha oblastech, není tedy divu, že i mezi optikami. Jednou z nich, která se v tuzemsku prostřednictvím rozvíjí i je i značka Doktor Klain, která u nás momentálně provozuje celkem 8 obchodů, z nichž jsou čtyři vlastní a čtyři fungují jako franšízy. Nejnovějším přírůstkem do sítě je zastoupení ve východomoravské metropoli – Zlín.

Ten však není zdaleka posledním městem, kde by ráda společnost otevřela nové provozovny. „Nadále chceme expandovat do všech krajů České republiky,“ upřesňuje rozvojové plány Petra Majerová ze společnosti Doktor Klain a dodává, že se existujícím pobočkám daří dokonce lépe, než firma očekávala.

Kompletní náklady na vybudování nové prodejny o rozloze zhruba 100 m2 se pohybují v rozmezí 600 tisíc až 2 milionů korun, a to včetně vybavení. K této částce je potřeba přičíst také 300 tisíc korun, které franšízový partner zaplatí jako licenční poplatek. Mateřské firmě následně franšízant odvádí 5% z obratu jako marketingový poplatek a 6% jako franšízový.

Jaké vlastnosti by měl splňovat ideální franšízový partner v síti Doktor Klain? Podle Petry Majerové by měl mít touhu po podnikatelské seberealizaci, osobní zainteresovanost v řízení a v neposlední řadě nadšení. Samozřemostí pak je dodržování provozních a pracovních postupů.