16.06.2015

Byznys nemusí být drahý

Rozjet vlastní byznys nemusí být otázka milionových investic. Stát se vlastním pánem je často levnější, než si myslíte.

Na tuzemském trhu funguje celá řada franšízových konceptů, které do své sítě lákají nové franšízanty. Ne vždy pak po nich chce, aby do připojení se mezi ostatní franšízanty, investovali horentní sumy. Jedním z příkladů může být i původem polská síť zmrzlinových stánků LODOstrefa.

Lodostrefa stánek před obchodním domem Kaufland Foto Lodostrefa

Díky připojení se k systému LODOstrefa získá podnikatel podporu ze strany franšízora zejména v oblasti marketingu. Samozřejmostí jsou pak také pravidelné dodávky ingrediencí pro výrobu zmrzliny a doplňkového sortimentu.

Chce-li si totiž někdo otevřít pobočku, nemusí sahat hluboko do kapsy. Firma od svých franšízantů nechce ani licenční poplatek, ani nevybírá poplatek marketingový. Jediným poplatkem, který pak franšízanté hradí je franšízové fee v hodnotě 500 zlotých za sezonu, což je zhruba 3500 korun. Tato cena však nezahrnuje koupi vybavení.

„Byla by velká chyba domnívat se, že stačí investovat právě oněch 500 zlotých. Je potřeba si uvědomit, že každý začátek si žádá investice, minimálně do marketingu. Připravit se musíte na provozní náklady. Proto je vždy třeba, aby franšízant měl alespoň takovou finanční rezervu, která mu pokryje náklady na podnikání, které vzniknou v prvních měsících od otevření pobočky, než začne stabilně vydělávat,“ říká  Gabriela Petrová z poradenské společnosti specializující se na franšízing PROFIT system. Proto je vždy třeba při komunikaci s poskytovatelem licence mluvit i o tom, jak si vedou jeho další franšízové pobočky.

Od klasických zmrzlinových stánků se pobočky značky LODOstrefa, kterých na polském trhu najdeme přes 20, liší zejména svoji nabídkou. Zákazník si může vybrat, zda má chuť na zmrzlinu italskou, či americkou, nebo by raději ochutnal oblíbené granity či gofry. „Za 8 let jsme vybudovali základ konceptu založený na zkušenostech v oblasti výroby a prodeje zmrzlinových strojů. Tyto znalosti jsme využili k vytvoření svých vlastních kiosků, stejně jako nás to vedlo k rozšíření sítě skrze franšízové partnery,“ vysvětluje Joanna Misiakowska ze společnosti LODOstrefa.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank