Byznys nemusí být drahý

Díky připojení se k systému LODOstrefa získá podnikatel podporu ze strany franšízora zejména v oblasti marketingu. Samozřejmostí jsou pak také pravidelné dodávky ingrediencí pro výrobu zmrzliny a doplňkového sortimentu.
Úterý
16.06.2015
Rozjet vlastní byznys nemusí být otázka milionových investic. Stát se vlastním pánem je často levnější, než si myslíte.
 

Na tuzemském trhu funguje celá řada franšízových konceptů, které do své sítě lákají nové franšízanty. Ne vždy pak po nich chce, aby do připojení se mezi ostatní franšízanty, investovali horentní sumy. Jedním z příkladů může být i původem polská síť zmrzlinových stánků LODOstrefa.

Chce-li si totiž někdo otevřít pobočku, nemusí sahat hluboko do kapsy. Firma od svých franšízantů nechce ani licenční poplatek, ani nevybírá poplatek marketingový. Jediným poplatkem, který pak franšízanté hradí je franšízové fee v hodnotě 500 zlotých za sezonu, což je zhruba 3500 korun. Tato cena však nezahrnuje koupi vybavení.

„Byla by velká chyba domnívat se, že stačí investovat právě oněch 500 zlotých. Je potřeba si uvědomit, že každý začátek si žádá investice, minimálně do marketingu. Připravit se musíte na provozní náklady. Proto je vždy třeba, aby franšízant měl alespoň takovou finanční rezervu, která mu pokryje náklady na podnikání, které vzniknou v prvních měsících od otevření pobočky, než začne stabilně vydělávat,“ říká  Gabriela Petrová z poradenské společnosti specializující se na franšízing PROFIT system. Proto je vždy třeba při komunikaci s poskytovatelem licence mluvit i o tom, jak si vedou jeho další franšízové pobočky.

Od klasických zmrzlinových stánků se pobočky značky LODOstrefa, kterých na polském trhu najdeme přes 20, liší zejména svoji nabídkou. Zákazník si může vybrat, zda má chuť na zmrzlinu italskou, či americkou, nebo by raději ochutnal oblíbené granity či gofry. „Za 8 let jsme vybudovali základ konceptu založený na zkušenostech v oblasti výroby a prodeje zmrzlinových strojů. Tyto znalosti jsme využili k vytvoření svých vlastních kiosků, stejně jako nás to vedlo k rozšíření sítě skrze franšízové partnery,“ vysvětluje Joanna Misiakowska ze společnosti LODOstrefa.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014