Sázka na věrnost
V loňském roce společnost Elite Mode přivedla na trh dvě nové značky - Twin-set Simona Barbieri a Woolrich John Rich & Bros. Jak se jim daří?
V červenci loňského roku jsme v Praze otevřeli první franšízový butik značky Woolrich John Rich & Bros. a značku rovněž distribuujeme prostřednictvím partnera vlastnícího multibrandový butik v Karlových Varech. Jedná se o tradiční volnočasovou značku, která vznikla ve Spojených státech a zaznamenává velký úspěch zejména v Itálii, Německu, Skandinávii, Beneluxu i Japonsku. U nás značka dosud není natolik známá, takže i její rozjezd je pozvolnější. Nicméně i přesto si Woolrich získal již mnoho věrných klientů, kteří se rádi vracejí.
A co se Twin-set Simona Barbieri týká?
Naproti tomu značka Twin-set Simona Barbieri potvrdila svůj vstup na trh otevřením franšízového butiku v Bratislavě v obchodním centru Eurovea v prosinci 2014. Úspěšně se rozběhla i distribuce v multibrandových obchodech a koncem dubna otevřel i flag-ship store značky Twin-set v Praze. Jedná se o výjimečně ženskou, romantickou a zároveň chic módu, která dosud v našich obchodech chyběla a proto jsme okamžitě zaznamenali velmi kladné ohlasy jak od našich přímých zákazníků, tak od obchodních partnerů.
Vidíte zájem o franšízové licence těchto konceptů?
Obě značky se snažíme aktivně nabízet a rozšířit tak distribuci, která je zároveň přímo úměrná povědomí o značce, na kterém také intenzivně pracujeme. Zaměřujeme se zejména na inzerci a spolupráci s lifestylovými časopisy s celonárodní distribucí a plánujeme zviditelnění značek např. i v rámci Prague Fashion Week v září.
Jak vůbec probíhá výběr franšízantů? Jde přeci jen o luxusní značky, kritéria tak budou zřejmě náročná.
Franšízový koncept obou značek je poměrně nákladnou investicí vyžadující, kromě jiného, i vyšší kupní sílu dané lokality. Počet měst, které jsou vhodné pro franšízovou prodejnu, je pouze několik a zaměřujeme se proto také na distribuci prostřednictvím multibrandových prodejen. V každém případě musí budoucí franšízant splnit několik základních kritérií: najít prestižní obchodní prostory splňující veškeré podmínky, které značka vyžaduje; mít velmi dobré finanční zázemí pro poměrně náročnou počáteční investici a být v neposlední řadě podnikatelsky zdatný.
Většina značek, které na tuzemském trhu zastupujete, ať už prostřednictvím společností Elite Mode nebo Max Praga, jsou z Itálie. Původ značky Woolrich John Rich & Bros je však v USA. Proč ta změna?
Je pravda, že Woolrich je tradiční americká značka, nicméně její distribuci v Evropě převzala v 90. letech italská společnost WP Lavori in corso, kde se postupně etablovala a dnes je již ikonou. Bylo proto logické, že se společnost WP v rámci vstupu na nové trhy obrátila na naši agenturu, která již v portfoliu italské značky má.
Jak moc Češi a Slováci dnes utrácí za luxusní módu?
Naštěstí, po několika kritičtějších sezonách, a možná i díky zprávám o pozvolna ustupující ekonomické krizi, čeští i slovenští zákazníci si cestu k módě opět nacházejí. Říká se, že nejužší segment skutečně luxusní módy krizí netrpí, což je částečně pravda, ale pravdou také je, že změnu nákupního chování jsme pocítili jak my v Praze, tak i naši partneři v regionech. Nicméně, naše agentura distribuuje pouze značky prověřené, které mají stálý okruh věrných klientů a styl a kvalita oděvů nadále přesvědčuje a získává i zákazníky nové.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz