Značka Twin-set je zastoupena ve více než 40 zemích světa prostřednictvím monobrandových i multibrandových butiků.
pondělí
22.06.2015
Češi si po několika obdobích poznamenaných krizí opět nacházejí cestu k módě. Rozhovoru týdne to prozradila Renata Smolíková, jednatelka společnosti Elite Mode.
 

V loňském roce společnost Elite Mode přivedla na trh dvě nové značky - Twin-set Simona Barbieri a Woolrich John Rich & Bros. Jak se jim daří?

V červenci loňského roku jsme v Praze otevřeli první franšízový butik značky Woolrich John Rich & Bros. a značku rovněž distribuujeme prostřednictvím partnera vlastnícího multibrandový butik v Karlových Varech. Jedná se o tradiční volnočasovou značku, která vznikla ve Spojených státech a zaznamenává velký úspěch zejména v Itálii, Německu, Skandinávii, Beneluxu i Japonsku. U nás značka dosud není natolik známá, takže i její rozjezd je pozvolnější. Nicméně i přesto si Woolrich získal již mnoho věrných klientů, kteří se rádi vracejí.

A co se Twin-set Simona Barbieri týká?

Naproti tomu značka Twin-set Simona Barbieri potvrdila svůj vstup na trh otevřením franšízového butiku v Bratislavě v obchodním centru Eurovea v prosinci 2014. Úspěšně se rozběhla i distribuce v multibrandových obchodech a koncem dubna otevřel i flag-ship store značky Twin-set v Praze. Jedná se o výjimečně ženskou, romantickou a zároveň chic módu, která dosud v našich obchodech chyběla a proto jsme okamžitě zaznamenali velmi kladné ohlasy jak od našich přímých zákazníků, tak od obchodních partnerů.

Vidíte zájem o franšízové licence těchto konceptů?

Obě značky se snažíme aktivně nabízet a rozšířit tak distribuci, která je zároveň přímo úměrná povědomí o značce, na kterém také intenzivně pracujeme. Zaměřujeme se zejména na inzerci a spolupráci s lifestylovými časopisy s celonárodní distribucí a plánujeme zviditelnění značek např. i v rámci Prague Fashion Week v září. 

Jak vůbec probíhá výběr franšízantů? Jde přeci jen o luxusní značky, kritéria tak budou zřejmě náročná.

Franšízový koncept obou značek je poměrně nákladnou investicí vyžadující, kromě jiného, i vyšší kupní sílu dané lokality. Počet měst, které jsou vhodné pro franšízovou prodejnu, je pouze několik a zaměřujeme se proto také na distribuci prostřednictvím multibrandových prodejen. V každém případě musí budoucí franšízant splnit několik základních kritérií: najít prestižní obchodní prostory splňující veškeré podmínky, které značka vyžaduje; mít velmi dobré finanční zázemí pro poměrně náročnou počáteční investici  a být v neposlední řadě podnikatelsky zdatný.

Většina značek, které na tuzemském trhu zastupujete, ať už prostřednictvím společností Elite Mode nebo Max Praga, jsou z Itálie. Původ značky  Woolrich John Rich & Bros je však v USA. Proč ta změna?

Je pravda, že Woolrich je tradiční americká značka, nicméně její distribuci v Evropě převzala v 90. letech italská společnost WP Lavori in corso, kde se postupně etablovala a dnes je již ikonou. Bylo proto logické, že se společnost WP v rámci vstupu na nové trhy obrátila na naši agenturu, která již v portfoliu italské značky má.

Jak moc Češi a Slováci dnes utrácí za luxusní módu?

Naštěstí, po několika kritičtějších sezonách, a možná i díky zprávám o pozvolna ustupující ekonomické krizi, čeští i slovenští zákazníci si cestu k módě opět nacházejí. Říká se, že nejužší segment skutečně luxusní módy krizí netrpí, což je částečně pravda, ale pravdou také je, že změnu nákupního chování jsme pocítili jak my v Praze, tak i naši partneři v regionech. Nicméně, naše agentura distribuuje pouze značky prověřené, které mají stálý okruh věrných klientů a styl a kvalita oděvů nadále přesvědčuje a získává i zákazníky nové.