23.07.2015

Dál na východ

Po Maďarsku chystá Zásilkovna.cz vstup na další východoevropský trh.

Tentokrát je cílem sítě výdejních míst, která se u nás a na Slovensku rozšiřuje prostřednictvím franšízové spolupráce, Rumunsko. „Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,” analyzuje situaci na rumunském trhu zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

obchod Zásilkovna zevnitř Foto Zásilkovna

Pokud bychom načrtli nejdelší možnou trasu zásilky doručované přes Zásilkovnu, urazila by 2350 km a cesta by bez přestávky trvala celých 24 hodin. Její cesta by vedla z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem.

Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře 2015 a ze které vyšlo právě Rumunsko jako jedna z nejzajímavějších destinací pro klienty společnosti. Samotné spuštění služby přitom není jednoduchou záležitostí a jeho přípravy trvají v řádu měsíců. Zásilkovna tak i nadále pokračuje ve své „misi”, kterou je pomáhat českým eshopům v prodeji jejich zboží do zahraničí.

Obrat ecommerce v Rumunsku tvořil v roce 2014 více než 1,1 miliardy eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, zároveň je ale Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a 5000 eshopy velice perspektivním regionem.

Mimo český, slovenský a rumunský trh působí Zásilkovna v již zmiňovaném Maďarsku, ale také v Polsku, Německu a Rakousku. Rozšíření podnikání jihovýchodním směrem je v souladu s cílovým trhem Zásilkovny, který tvoří střední a výhodní Evropa.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank