Nová franšízová forma MBI Store vznikla díky úprávám firemní taktiky během ekonomické krize.
pondělí
03.08.2015
Značka MBI přešla na franšízový model. První MBI Store zahájil provoz v Brně.
 

Kombinace lifestylu a finančního poradenství, právě to přináší na český trh společnost 1. brněnská servisní a správní, která u nás koncept MBI zastupuje. Pobočky MBI Store mohou sloužit jako multifunkční prostor pro jednání s klienty a pořádání různorodých eventů. Nová franšízová forma vznikla díky úprávám firemní taktiky během ekonomické krize. „V roce 2014 jsme finalizovali jak strategii, tak i další možnosti rozvoje společnosti, přičemž jednoznačně zvítězil franšízový model formou takzvaných MBI Store,” vysvětluje Igor Minjarik, jednatel společnosti MBI v ČR a SR.

První vlaštovkou nové koncepce je franšízová pobočka v Brně. „Náš první MBI Store v České republice je místem pro setkávání s klienty, pořádání našich lifestylových akcí i vzdělávacích seminářů,” přibližuje Minjarik. Značka působí na středoevropském trhu více než 25 let, takže není žádným nováčkem. Za tuto dobu si podle Minjarika vybudovala dobré vztahy se svými obchodními partnery nejen v Česku.  

Pomocná ruka

Podpora mateřské firmy je pro každého začínajícího podnikatele důležitá a může mu velmi ulehčit rozvoj vlastního byznysu. „Náš franšizant se může spolehnout na podporu v rámci právních služeb, účetnictví, daní, marketingu, IT servisu, produktového servisu a především na mezinárodní vzdělávání prostřednictvím MBI Academy,” vysvětluje Minjarik.

I přesto, že je trh v oblasti finančních služeb v České republice přesycen, vidí zde společnost prostor pro rozvoj, a to i díky svému originálnímu konceptu. „V letošním roce bychom chtěli zahájit jednání minimálně s pěti až osmi zájemci o náš franšízový systém,” upozorňuje Minjarik a dodává, že do konce letošního roku by firma ráda otevřela alespoň tři nové franšízové pobočky MBI Store.

Důraz na kvalitu

Velké množství poboček však nemá význam, pokud nenabízejí kvalitní služby, které odpovídají standardům mateřské společnosti. „Spíše než na množství nových poboček klademe důraz na jedinečnost, kvalitu poradenství, příjemnou atmosféru a zejména na prosperitu našich MBI Storů. Tudíž bychom jejich počet viděli na 20, maximálně 25 v rámci České republiky,” přibližuje záměry firmy Minjarik

Finanční trhy se prudce mění a jsou ovlivňovány mnoha trendy. „Silná konkurence v rámci finančního zprostředkování, očekávané legislativní změny a zvyšující se finanční gramotnost českého obyvatelstva budou určovat budoucí podobu finančního trhu v ČR,” vysvětluje Minjarik a dodává, že společnosti, které se novým podmínkám nepřizpůsobí, budou mít v příštích několika letech problém najít místo na trhu.  

Zájemce o otevření vlastního MBI storu si musí připravit částku zhruba 400 tisíc korun. K té je potřeba připočíst ještě franšízový poplatek, který činí 190 tisíc korun. Pro pobočku je ideální prostor o velikosti 40 až 80 metrů čtverečních.