Maloobchodní franšíza
Otevřít si vlastní menší prodejnu se smíšeným zbožím může být na vysoce konkurenčním českém trhu náročné. Právě menší obchody jsou cestou, jak se dostat k zákazníku blíže. Mnoho z nich takovéto podniky vyhledává, protože nemá čas bloudit ve velkých supermarketech kvůli nákupu několika položek. I zde zájemce o vlastní byznys nalezne franšízovou alternativu.
Obchod na rohu
Jednou z cest k vlastnímu obchodu jsou například prodejny OKAY market, které nabízí paletu potravin, občerstvení, chlazených i nechlazených nápojů a dalšího zboží každodenní potřeby. V současnosti je v provozu deset franšízových prodejen na území města Brna. „Od roku 2015 bychom naši maloobchodní síť rádi rozšířili i do dalších měst České republiky, vysvětluje Karel Ulman, obchodní ředitel společnosti. Zároveň dodává, že právě franšízová spolupráce se osvědčila. Firma se zaměřuje na transformaci existujících neznačkových obchodů.
Zájemce o franšízovou licenci si na ní musí připravit 200 tisíc korun. V této částce je obsaženo školení franšízanta a jeho personálu, implementace pokladního a skladového systému a vypracování všech podkladů. Samozřejmostí je široká marketingová podpora nově otevřené pobočky, která zajistí, aby se zákazníci z okolí o ní dozvěděli.
Mezi základní požadavky patří vlastní prostor filiálky o velikosti od 70 do 250 metrů čtverečných. Důležitá je také osobní angažovanost v prodeji, protože franšízant se stane zároveň tváří svého obchodu a součástí místní komunity. Výhodou je zkušenost z podnikání v maloobchodu.
Malý je lepší
Jinou cestou se vydal koncept PONT, který na klasické ulici nenajdete. Jeho obchody se nacházejí pouze na místech, která jsou vysoce frekventovaná, jako například dopravní uzly, vlaková nádraží nebo nemocnice. Zákazník zde provede rychlý nákup během svých obvyklých obchůzek .
Licenční poplatek činní 200 tisíc korun a umožňuje využívat značku po dobu deseti let. Průběžný franšízový poplatek představuje 3% a marketingová taxa 1% z obratu. Investice do úpravy a vybavení pobočky se pohybuje okolo dvou až pěti milionů korun v závislosti na velikosti pobočky. Ta se musí nacházet na frekventovaném místě a je potřeba, aby měla od 30 do 100 metrů čtverečných.
PŘEČTI ČLÁNKY
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
„Aktuálně má síť prodejen PONT to go jednoho franšízanta, to se může postupně měnit. Důležitá je pro nás kvalita," říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
Když Petře Vichtové přišla nabídka stát se vedoucí prodejny PONT to go, chvíli váhala než ji přijala. Pod hlavičkou této značky dnes podniká už víc jak 10 let.
Rozvoj sítě obchodů franšízy PONT to go se nezastavuje. Podle jejího vedení se současná doba tou vhodnou pro otevírání dalších poboček.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!