Meziročně se v prvním čtvrtletí zvýšily útraty za potraviny v maloobchodní síti o 4,5 %.
Pátek
14.08.2015
OKAY market navazuje na tradici malých samoobsluh. Pont je určen pro vysoce frekventovaná místa.
 

Otevřít si vlastní menší prodejnu se smíšeným zbožím může být na vysoce konkurenčním českém trhu náročné. Právě menší obchody jsou cestou, jak se dostat k zákazníku blíže. Mnoho z nich takovéto podniky vyhledává, protože nemá čas bloudit ve velkých supermarketech kvůli nákupu několika položek. I zde zájemce o vlastní byznys nalezne franšízovou alternativu.

Obchod na rohu

Jednou z cest k vlastnímu obchodu jsou například prodejny OKAY market, které nabízí paletu potravin, občerstvení, chlazených i nechlazených nápojů a dalšího zboží každodenní potřeby.  V současnosti je v provozu deset franšízových prodejen na území města Brna. „Od roku 2015 bychom naši maloobchodní síť rádi rozšířili i do dalších měst České republiky, vysvětluje Karel Ulman, obchodní ředitel společnosti. Zároveň dodává, že právě franšízová spolupráce se osvědčila. Firma se zaměřuje na transformaci existujících neznačkových obchodů.

Zájemce o franšízovou licenci si na ní musí připravit 200 tisíc korun. V této částce je obsaženo školení franšízanta a jeho personálu, implementace pokladního a skladového systému a vypracování všech podkladů. Samozřejmostí je široká marketingová podpora nově otevřené pobočky, která zajistí, aby se zákazníci z okolí o ní  dozvěděli.

Mezi základní požadavky patří vlastní prostor filiálky o velikosti od 70 do 250 metrů čtverečných. Důležitá je také osobní angažovanost v prodeji, protože franšízant se stane zároveň tváří svého obchodu a součástí místní komunity. Výhodou je zkušenost z podnikání v maloobchodu.

Malý je lepší

Jinou cestou se vydal koncept PONT, který na klasické ulici nenajdete. Jeho obchody se nacházejí pouze na místech, která jsou vysoce frekventovaná, jako například dopravní uzly, vlaková nádraží nebo nemocnice. Zákazník zde provede rychlý nákup během svých obvyklých obchůzek .  

Licenční poplatek činní 200 tisíc korun a umožňuje využívat značku po dobu deseti let. Průběžný franšízový poplatek představuje 3% a marketingová taxa 1% z obratu. Investice do úpravy a vybavení pobočky se pohybuje okolo dvou až pěti milionů korun v závislosti na velikosti pobočky. Ta se musí nacházet na frekventovaném místě a je potřeba, aby měla od 30 do 100 metrů čtverečných.