Odborníci odhadují, že fitness centra v Evropské unii ročně vygenerují tržby ve výši zhruba 22 miliard euro.
Pátek
21.08.2015
Expreska je fitness centrum určené výhradně pro ženy. Podniky The Little Gym nabízí programy pro děti od čtyř měsíců do 12 let.
 

Vedle klasických fitness center najdeme na českém trhu i koncepty, které svým charakterem mírně vybočují a nabízí zákazníkům služby, které jsou určeny pro užší cílovou skupinu.  I ty však úspěšně prosperují, což dokazuje jejich franšízová expanze.

Výhradně pro ženy

Provozovny Expreska se již na první pohled odlišují od klasických fitness center svou růžovou barvou. Tyto podniky jsou určeny výhradně pro ženy a základním stavebním kamenem cvičení je zde 30 minutový kruhový trénink.  „Mnoho klientek oceňuje, že na rozdíl od většiny posiloven, jsou Expresky místem kde si svou fyzickou kondici zlepšují pouze ženy,“ vysvětluje Martina Kodejšová ze společnosti Expreska.

Vedle vlastního cvičení nabízí fitness centra také služby nutričního poradce, díky čemuž se požadované výsledky projeví rychleji. Koncept je nejen vhodný jako samostatná provozovna, lze ho také provozovat jako rozšíření stávajícího podnikání. Vzhledem k cílové skupině mohou vhodně kooperovat například se salony,  kde se provádí  manikúra, či kosmetika. Zákazník nalezne pobočky Expreska na 28 místech v Čechách a 16 na Slovensku

Zájemce o franšízovou spolupráci si musí připravit 110 tisíc korun bez daně na pořízení licence. V ní je obsaženo know-how, veškeré provozní dokumenty a manuály. Samozřejmostí je mimo jiné zaškolení partnera i trenérek a  také v dnešní době nezbytná marketingová podpora.

Investice do vybavení a úpravu vhodného prostoru začíná již na 350 tisících korunách. V této ceně nejsou obsaženy pouze posilovací stroje, ale například také nábytek, IT systém, hudební aparatura nebo dekorace, včetně polepu oken a osvětlení.

Dětské cvičení

Počátky konceptu The Little Gym najdeme ve Spojených státech, kde byla první provozovna otevřena již v roce 1976. Cvičení v této síti je určeno pro děti od čtyř měsíců do 12 let a je inovováno již přes třicet let. Úspěch značky dokazuje více než 300 poboček, které se nacházejí ve 22 zemích světa. Aktuálně u nás nalezneme jednu pobočku v Praze, v září se otevře další pobočka v Ostravě. U našich východních sousedů se zatím nalézá jedna filiálka v Bratislavě.

Mezi základní požadavky patří umístění ve městě nad 100 tisíc obyvatel a prostory o rozloze alespoň 270 metrů čtverečných, které však mohou být pouze pronajaté. Nová pobočka by měla nabídnout své služby v centru přirozeného městského života, kde se nachází dostatek potenciálních klientů – rodin s dětmi. Nezbytné je také kapitálové zajištění celého projektu.

Zájemce o byznys v dětském cvičení si musí připravit na počáteční investici zhruba 4 miliony korun. Tato částka se odvíjí od velikosti a stavu prostor, ve kterých chce franšízant podnikat.  Součástí této částky je mimo jiné územní exkluzivita, kompletní know how, operační manuál nebo marketingová podpora a poradenství. Smlouva mezi franšízantem a franšízorem se uzavírá na dobu deseti let.