pondělí
24.08.2015
LEGO wear vsadil na rozvoj prodeje formou shop-in-shop. Jaké další novinky připravuje společnost pro své zákazníky nám v Rozhovoru týdne prozradila Jarmila Janíková ze společnosti SmartLife, která za LEGO wear stojí.
 

Připravuje se aktuálně nějaká novinka pro Vaše zákazníky?

Ano, v září se chystáme otevřít vlastní outletovou prodejnu, a to především z důvodu plánovaného oživení a rozšíření velkoobchodu, abychom byli schopni nabídnout některým obchodním partnerům odbyt pro minulé kolekce a uvolnil se jim tak prostor pro objednávky nového zboží. Od projektu si slibujeme hodně, tím spíše že za dobře nastavených podmínek a kvalitního vedení jsou outlety LEGO wear jedním z nejúspěšnějších kanálů distribuce této značky. Pokud se projekt bude vyvíjet dobře, chystáme se na jaře 2016 otevřít další podobnou outletovou prodejnu, v tomto případě půjde o specifickou formu franšízy. 

V jaké fázi je plánované otevření outletové prodejny v Praze?

Vzhledem k tomu, že developer posunul termín plánovaného otevření outletového centra až na jaro 2016, rozhodli jsme se nečekat a využít nejvhodnější sezóny, kterou je podzim/zima pro otevření obdobného projektu v jiné lokalitě. Naše další aktivity ohledně outletu v Praze,  s jehož otevřením nadále počítáme, budou zajisté ovlivněny i úspěchem tohoto prvního projektu.  

Jaké jsou  Vaše zkušenosti s konceptem shop-in-shop?

Koncept shop-in-shop je nejvhodnější pro provoz značky LEGO wear. To potvrdily nejen naše vlastní zkušenosti z českého a slovenského trhu, které máme na starost, ale i z ostatních evropských zemí, kde značka úspěšně funguje, jako jsou například Německo a Rakousko.

Projevilo se oživení české ekonomiky na obchodech  LEGO wear?

Oživení české ekonomiky vnímáme velmi intenzivně. Má příznivý dopad na ochotu zákazníků nakupovat kvalitní značky i dětem, což se projevilo v meziročním velmi příjemném růstu tržeb. Na druhé straně má i negativní dopad na nábor zaměstnanců, neboť kvalitní pracovní síla se nyní vzhledem k nejnižší míře nezaměstnanosti za posledních šest let  shání s citelně hůř než např. před rokem.

Co je neprodávanějším typem zboží ve Vaší síti?

Obecně se z hlediska počtu kusů nejvíce prodávají chlapecká trička Ninjago a Star Wars ve velikostech odpovídajících věku osm až dvanáct let. Ty se prodávají celoročně. Avšak z hlediska objemu tržeb jednoznačně vede zimní lyžařská kolekce LEGO TEC, na všech prodejních místech se velmi rychle zařadila mezi top značky. Zákazníci, kteří tuto kolekci již zkusili, se nám pravidelně vrací až do doby, dokud dítě z naší nabídky nevyroste. Toto zimní zboží splňuje nejnáročnější požadavky na design, funkčnost a bezpečnost. Máme u něj doslova nulové procento reklamací.

Vidíte nějaké aktuální trendy na trhu s dětským oblečením?

Uvítali bychom, kdyby pozitivní vývoj trhu opět nastartoval vznik dětských multibrandových obchodů, s kvalitními značkami, kterých je na našem trhu v porovnání s okolními evropskými státy zoufalý nedostatek. U nás byly tyto prodejny v minulostí velmi citelně zasaženy nejen globální konkurencí, ale i finanční a hospodářskou krizí minulých let, v důsledku čehož se jejich počet výrazně zredukoval a nové zatím vznikají jen poskrovnu. Držíme takovým prodejnám velmi palce, neboť právě ony představují vybočení z unifikované nabídky obchodních řetězců, a nabízejí individuální péči o zákazníky. 

Pozorujete nějaké rozdíly mezi českým a zahraničním trhem?

Ano, vedle už zmíněného nedostatku multibrandových prodejen s dětským značkovým textilem v porovnání s okolními státy je zde také výrazný rozdíl v úspěchu internetového prodeje. U nás v prodejích LEGO wear jednoznačně vedou kamenné prodejny, zatímco v Německu je to internetový prodej.