Boutique Gurmán v současnosti provozuje celkem pět vlastních a 20 franšízových provozoven. Společnost nadále hledá zájemce o franšízovou spolupráci. Ten si musí připravit minimálně 450 tisíc na rozjezd podnikání pod touto značkou. Částka se odvíjí od velikosti zvolených prostor.
Středa
26.08.2015
Síť Boutique Gurmán otevřela novou franšízovou provozovnu v Hradci Králové. Značka se poohlíží i po dalších regionech.
 

Ani v letním období společnost Bouttique Gurmán nezapomíná expandovat. Své první zákazníky přivítala v průběhu prázdnin nová provozovna v Hradci Králové. „V současné době jednáme s novými zájemci z Mikulova. Našim cílem je, aby byla naše sýrárna v každém větším i menším městě,“ přibližuje expanzní plány společnosti Martin Svačinka, majitel firmy Boutique Gurmán.

Naopak k uzavření sýrárwn došlo v Praze a Plzni. V obou případech se tak stalo z osobních důvodů. Pro zájemce o sýrové podnikání jsou tak aktuálně k dispozici mimo jiné i tyto dvě lokality, kde mohou otevřít svojí provozovnu. „Věříme, že se brzy najdou zájemci o franšízu v našem hlavním městě, kde budou nyní  Vemena určitě spoustě lidem chybět. A to samé platí i o Plzni,“ komentuje Svačinka uzavření dvou provozoven.

Turisté mají význam

Prázdninové měsíce mohou být pro řadu podnikatelů problematické z důvodu nízké návštěvnosti jejich poboček. V případě Boutique Gurmán to platí jen částečně. „Léto se na prodeji projeví vždy. Na druhou stranu stálí zákazníci k nám chodí pravidelně,“ vysvětluje Svačinka. Podle zkušenosti společnosti jsou prodeje podporovány také turistickým ruchem. „Například naši sýrárnu v malé beskydské obci Čeladná navštěvují především turisté, takže pro ni je léto doslova hlavní sezónou,“ upozorňuje Svačinka.

Podzim je pak dobou zavádění novinek na pulty sítě. „Jsme sami zvědaví, co to bude tento rok. Zcela určitě se zákazníci mohou těšit na nové delikatesy, mladá vína nebo francouzské kusové sýry,“ komentuje Svačinka s tím, že v minulém roce byl ze zahraničí přivezen velice oblíbený kozí sýr Old Rotterdam.

Aby mohl být sortiment neustále obohacován a franšízanti tak mohli svým zákazníkům nabízet neustále něco nového, vydávají se během léta experti sítě Boutique Gurmán na cesty po celém kontinentu a hledají nové delikatesy a sýry, které se posléze objeví na pultech. „Velice důležité jsou pro nás i každoroční akce a setkání v Holandsku. Nás vrchní dodavatel sýrů, firma Zijerveld – Cheese Unlimited na této akci představuje své novinky,“ vysvětluje Svačinka.

Lidé především

Svou vlastní pobočku je vhodné podle zkušenosti firmy umístit v centru města, kde je počet potenciálních zákazníků největší. Vhodnou, ne však nezbytnou výhodou, je také existence parkovacích míst. Svačinka zároveň upozorňuje, že pro sýrárny je více než jejich poloha důležitější tým lidí, který v nich pracuje. „V dobré sýrárně, a takových máme hodně, panuje příjemná atmosféra, sýraři nejsou žádní podavači a své práci rozumí,“ přibližuje specifika prodeje delikates Svačinka.