Více než jazyk
Koncept škol se již pevně etabloval na trhu jazykového vzdělávání. Firma tak přemýšlela, čím by bylo možné rozšířit stávající portfolio služeb. „Přinášíme pro klienty tzv. edutainment – propojení vzdělávání a zábavy. Vzdělávací programy jsou koncipované tak, aby byli dynamické, zábavné, a zároveň praktické s okamžitým použitím v praxi,“ přibližuje Adela Masaryková ze společnosti Empire – jazyková škola.
Škola hrou
Empire nově rozšířil nabídku o STEM vzdělávání, což jsou kurzy určené pro děti, které kombinují vědu, technologie, stavebnictví a matematiku. Podle Masarykové jsou právě tyto obory důležité pro rozvoj ekonomiky a stávající se klíčové při rozšiřování možností dětí. „V našich programech Brick By Brick děti staví modely z kostiček Lego a učí se tak základům technických oborů. Zároveň se učí spolupráci, protože nikdy nestaví sami, ale se spolužáky,“ přibližuje výuku Masaryková.
Na první pohled může tento kurz vypadat pouze jako hra, ale není tomu tak. „Hodiny vedou lektoři tak, že mají jasný konkrétní plán a výstup, aby se děti naučily nové věci, i když mají pocit, že si hrají. Ani zdaleka však nejde jenom o hru,“ vysvětluje Masaryková.
Více možností
Firma nabízí franšízantům několik možností pro vybudování vlastního podnikání. „Může mít záměr vybudovat si malou vzdělávací společnost, či už s Lego kurzy pro děti Brick By Brick, nebo jazykovou školu kdekoliv v ČR,“ přibližuje Masaryková šíří možností, které společnost nabízí a dodává, že pro ty nejambicióznější je možnost vybudovat významnou vzdělávací instituci se všemi Empire produkty. Právě pro ni vidí společnost místo na trhu v českých krajských městech.
Ideální franšízant společnosti Empire – jazyková škola, by měl splňovat kromě formálních náležitostí, také další charakteristiky. „Měl by být aktivním člověkem s podnikatelským duchem, pro kterého je důležité vzdělávání, vidí v podnikání v oboru vzdělávání hlubší smysl,“ připomíná Masaryková.
Měnící se trendy
V červenci a srpnu se mění požadavky klientů, kteří navštěvují školu. „Léto je specifické tím, že je zájem o jiný typ kurzů. Klienti upřednostňují krátké intenzivní kurzy, nebo naopak v korporátních kurzech menší intenzitu a lehčí témata,“ přibližuje trend Masaryková a dodává, že v dětském segmentu roste obliba denních táborů.
Trh jazykových kurzů by se mohl zdát jako relativně neměnný, ve skutečností se na něm projevují nové tendence. „Zvyšuje se počet klientů, kteří se učí druhý a třetí jazyk – němčinu, španělštinu, ruštinu, francouzštinu. Ale pořád převládá angličtina,“ vysvětluje nový trend Masaryková, přičemž upozorňuje, že jazykové vzdělání nedosahuje na českých základních a středních školách dostatečné úrovně.
Komunikace je nezbytná
Pro každou franšízovou sít je nezbytný úzký kontakt mezi mateřskou společností a jednotlivými franšízanty. „S partnery jsme v osobním a telefonickém kontaktu a zpětnou vazbu probíráme osobně,“ upozorňuje Masaryková a dodává, že informace o kvalitě a spokojenosti s kurzy získává společnost díky dotazníkům spokojenosti a v neposlední řadě také osobní rozhovory mezi lektorem a jeho studenty.
Zájemce o franšízové podnikání pod vlajkou Empire – jazyková škola si musí připravit 20 tisíc na roční licenční poplatek a 25 tisíc korun na úhradu vstupního školení. Výhodou tohoto franšízového konceptu je neexistence pravidelných plateb z tržeb.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické