Na českém trhu je momentálně 73 poboček sítě Naturhouse, z nichž je 61 franšízových. U našich východních sousedů budou brzy otevřeny dvě nové provozovny, čímž celkový počet poraden stoupne na 20.
Pondělí
31.08.2015
„Věřit si a nebát se začít,“ to vzkazuje franšízantka Naturhouse Pavlína Štěrbová všem zájemcům o podnikání.
 

Počátek franšízové cesty Pavlíny Štěrbové sahá do roku 2012. „Tehdy jsem si otevřela první poradnu Naturhouse. Na jaře 2014 přibyla další a na podzim téhož roku třetí,“ přibližuje svůj podnikatelský úspěch Štěrbová. Její pobočky fungují v Havířově, Novém Jičíně a Třinci. Je však třeba říci, že na tuto práci nebyla sama.  „Manžel mi zpočátku pomáhal při svém zaměstnání a od letošního ledna se podnikání věnujeme naplno společně,“ připomíná Štěrbová.

Stále v oboru

Jsou podnikatelé, kteří vstoupí do zcela nového oboru a poté ti, kteří se v něm pohybují a chtějí se stát vlastními pány. „Mým hlavním motivem vstupu do podnikání pod značkou Naturhouse byla dlouholetá praxe ve stravování a výživě, kde jsem se v posledních letech podílela na tvorbě nutričně vyvážených jídelníčků pro dospělé,“ vysvětluje Pavlína Štěrbová.

Podnikání může být cestou, jak se osamostatnit a být závislý pouze na vlastní práci. „Chtěli jsme být mírně ziskoví podnikatelé tak, aby zisk nahradil mou mzdu z předchozího zaměstnání. Toto se naplnilo již v prvním roce. Tak jsme se rozhodli rozšířit podnikání natolik, aby nás uživilo oba dva a zároveň nám zůstal i volný čas,“ připomíná Štěrbová očekávání, která ji a posléze jejího manžela dovedla do rodiny franšízantů.

Být v týmu se silnou značkou, je cestou jak urychlit a zefektivnit svou práci. „Překvapily nás kladné reakce a uznání našich klientů i jejich úspěchy ve změně životního stylu. Výborná je také přátelská atmosféra a výměna zkušeností s ostatními majiteli poraden Naturhouse a franšízorem panem Gondou,“ říká po několikaletých zkušenostech Pavlína Štěrbová.

Nadstandardní péče

Manželé Štěrbovi neměli před svým vstupem do franšízy žádné podnikatelské zkušenosti a nejsou zdaleka sami. „Máme mnoho úspěšných franšízantů, kteří neměli zkušenosti s podnikáním a nyní se jim velmi daří. Naši franšízanti se také často rekrutují z řad našich klientů, kteří si vyzkoušeli proces změny životního stylu na vlastní kůži,“ upozorňuje Jan Gonda, master-franšízant sítě Naturhouse pro ČR a SR.

Proto je nutné vzdělávat partnery nejen v odborných znalostech, ale také zvyšovat jejich podnikatelské dovednosti. „Pro franšizanty máme připravené vstupní a průběžné školení, kde je učíme, jak správně podnikat a veškeré firemní procesy. Jako jediní na trhu jsme otevřeli Naturhouse University, což je vzdělávání ušité přímo na míru potřeb sítě,“ vysvětluje Gonda a dodává, že úspěšní absolventi oboru Management výživového poradenství získají titul MBA americké LIGS University.

Pokračující rozvoj

Zájem o služby Naturhouse potvrzuje i to, že se v současnosti otevírají poradny v Novém Boru a ve Slaném. Své místo na trhu si našly i pobočky typu  mikro-koncept, u nichž vstupní investice včetně závozu zboží a finanční rezervy na první měsíce provozu činí 290 tisíc korun. Tyto pobočky jsou vhodné do měst s 10 až 20 tisíci obyvatel.

Zájemce o vlastní franšízové podnikání nemusí budovat svůj podnik na zelené louce. Firma v současnosti nabízí k převzetí některých vlastních poboček. „Aktuálně nabízíme možnost převzetí zavedené a plně funkční poradny v Karlových Varech, Praze, Ostravě, Kroměříži, Pardubicích a Chrudimi,“ uzavírá Gonda.