07.09.2015

Vidíme nové příležitosti

Podnikání v realitách je z hlediska příležitostí opět zajímavé. O tom je přesvědčen Filip Turecký, jednatel firmy RAA.

Na realitním trhu podnikáte již více než 20 let. Před zhruba 15 lety jste rozjeli vlastní franšízový koncept. Co vás k tomu vedlo?

Vývoj a průběžný rozvoj franšízového konceptu považujeme za logický další stupeň ve vývoji podniku. Nejdříve jsme podnikali na živnostenský list, poté jsme uzavřeli dohodu s realitními makléři a nyní nabízíme všem možnost otevřít si vlastní realitní kancelář. Dalším důvodem byl čas potřebný pro kvalitní službu poskytovanou klientům, kdy především franšízový model umožňuje úzkou spolupráci všech členů týmu se současným zajištěním podnikatelské nezávislosti jednotlivých kanceláří. Jinými slovy můžeme poskytovat kvalitní službu i klientům, kteří jsou od centrály vzdáleni například 200 kilometrů.

Jak se vám spolupráce s franšízovými partnery osvědčila?

Spolupráce s obchodními partnery - franšízanty je vynikající, jedná se o velmi vstřícné obchodníky, kteří rozumí své práci. Výhodou naší sítě je také fakt, že kdykoliv se setkají s nestandardním případem, mohou se obrátit na centrálu, která jim s vyřešením nastalé situace pomůže. Může se jednat o problémy právního, obchodního nebo i daňového charakteru. Toto vše s sebou přináší práce s klienty, ať už v pozici prodávajících nebo v pozici kupujících.

Co je na spolupráci s franšízovou sítí podle vás láká?

Franšízanti si především cení lidského přístupu centrály, pravidelných aktualizačních školení, neustálého vývoje a vzájemného respektu. Síť funguje na úzké spolupráci jak mezi jednotlivými členy sítě, tak s centrálou, jakož i s externími partnery. Hlavní výhodou je také skutečnost, že před začátkem výkonu realitní činnosti je nový majitel kanceláře - franšízant proškolen ve všech potřebných základních dovednostech a po celou dobu působení v síti má k dispozici plný přístup k našemu ryze českému a jedinečnému know-how získanému za více než 20 let praxe. Nelze také nevzpomenout službu centrály, která je makléřům prakticky neustále k dispozici a neustále vyhodnocuje zpětnou vazbu jak od makléřů, tak od klientů.

Jsou nějaké specifické podmínky, které musí splňovat? Co u nich hledáte?

Hledáme velmi pečlivě mezi zájemci kandidáty s vysokým morálním a etickým profilem. Podle našich pravidel se partnerem sítě může stát ten, kdo splňuje následující kritéria: má minimálně středoškolské vzdělání, čistý rejstřík trestů, obchodní zkušenosti, je ochotný věnovat veškerý pracovní čas podnikání v realitách, má dostatečný vlastní kapitál na vybavení realitní kanceláře a její provoz po dobu prvních šesti měsíců, osobně se angažuje při řízení kanceláře, dodržuje franšízovou smlouvu, standardy a podporuje rozvoj systému.

Jaká je dnes situace na tuzemském realitním trhu z Vašeho pohledu? Jaká je na trhu konkurence?

Za tuzemský realitní trh považujeme území České republiky, kdy v současné době po útlumu spojeném s finanční krizí, spatřujeme nové možnosti a příležitosti. Obecný trend ve společnosti lze již charakterizovat jako stabilní, lidé se již tolik neobávají o budoucí vývoj nebo o ztrátu zaměstnání. Konkurence v sektoru realitní činnosti existuje, nicméně faktem je, že pokud realitní makléř vykonává slušně svou obchodní činnost a ví "jak na to" a využívá moderních prodejních systémů, pak má velmi slušnou šanci na nadstandardní výdělky. Stále ještě více než 40 procent obchodních transakcí se realizuje bez účasti realitní kanceláře. Dle našeho názoru jde především o tvrdou práci, která je velmi slušně zaplacená. Naše práce spočívá především v rozvíjení know-how, předávání zkušeností a znalostí a neustálém rozvíjení značky jakož i všech interních systémů, které členové sítě potřebují a každodenně využívají.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank