03.09.2015

Komunikace je základ

Miroslav Žemlička, franšízant dvou provozoven The PUB, podniká pod značkou již osm let. Vyzdvihuje aktivní komunikaci s mateřskou firmou.

Podniky The PUB Pilsner Unique Bar zaujmou své hosty na první pohled pípou u každého stolu. Ta jim umožňuje čepovat pivo dle své libosti. Český koncept zaznamenal úspěch nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. Jako u jiných franšízových sítí, je i zde zcela zásadní komunikace mezi mateřskou společností a jednotlivými partnery. „Mohu říci, že za celou dobu, kdy takto podnikám, jsem s franšízorem The PUB stále v kontaktu a je to oboustranně velmi přínosné,“ komentuje Miroslav Žemlička.

Foto The Pub

Předpokládána investice do úpravy a vybavení restaurace The PUB Pilsner Unique Bar začíná na 5 milionech korun.

Zkušenosti pomáhají

Franšíza neznamená pouze výhodu podpory franšízora, ale také získání fungujícího know-how. „O konceptu The Pub jsem se dozvěděl v době, kdy jsem sám přemýšlel nad podobným modelem, avšak právě franšíza promyšleně splňovala vše, co jsem hledal,“ vysvětluje cestu ke značkovému podnikání  Žemlička.

Nespornou výhodou franšízingu je použití již ověřeného podnikatelského modelu. „I přesto, že byl před osmy lety koncept ještě relativně nový, bylo pro mě důležité, že opravdu funguje,“ komentuje Žemlička a sám tuto skutečnost považuje za důležitou výhodu pro začínající podnikatele. Někteří uchazeči o franšízové podnikání, ví jen velmi málo o oboru, ve kterém chtějí působit. To však nebyl případ Miroslava Žemličky. Ten se již předtím totiž v gastronomii pohyboval a využitím zavedené značky pozvedl svůj byznys na novou úroveň.

Úspěšný koncept

Zájemce o licenci THE PUB se musí připravit na vstupní licenční poplatek ve výši 200 tisíc korun. Předpokládána investice do úpravy a vybavení restaurace začíná na 5 milionech korun. Franšízant také odvádí mateřské společnosti dvě procenta ze svého obratu. Pobočka musí mít alespoň 200 metrů čtverečných a je vhodné jí umístit do centra města s minimálně 50 tisíci obyvateli. Hospůdky nejsou úspěšné pouze v Čechách, kde funguje celkem 11 poboček, ale také na zahraničních trzích. Zákazník je nalezne  v Německu, Rakousku, Rumunsku a také na Slovensku.  

Sdílej článek

Komentáře na fórum

1

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank