07.10.2015

Štěstí za oceánem

České franšízové koncepty se zahraniční expanze nebojí. Důkazem je i Bushman, který si to namířil rovnou do USA.

U tuzemských franšízových konceptů stále platí, že chtějí-li rozšířit svou působnost i za naše hranice, volí nejčastěji sousední státy. Jejich nejčastějším cílem tak je naše „bratrské“ Slovensko, ke kterému máme jednak historicky blízko a také nemáme, většina z nás, problém se na Slovensku dorozumět. Neexistuje zde přílišná jazyková bariéra. Najdou se však i tací, co mají pro strach uděláno a jejich kroky směřují do vzdálených destinací. V případě české značky outdoorového oblečení Bushman jsou to Spojené státy americké.

Zdjęcie punktu systemu Bushman

Společnost Bushman vznikla v Česku v roce 1997, dnes tu vlastní 28 prodejen i e-shop. Obchodní zastoupení má i na Slovensku, rozvíjí svoje aktivity také v Německu, Bulharsku, Polsku, Francii a skandinávských zemích.

Do USA firma přichází v rámci projektu MeoHub USA, který si vytipoval zajímavé české značky a nabízí jim pomoc při prosazení na americkém trhu. Zázemí Bushman získal nedaleko Manhattanu v prostorech Meopta USA, jež je sesterskou společností česko-americké nadnárodní firmy Meopta – Optika působící v oblasti výroby optiky. Showroom značky Bushman by měl zahájit provoz již v polovině října. První kontejner, který Bushman vypravil do USA v polovině září, obsahoval nábytek pro nový showroom a vzorky z oděvní kolekce značky.

O možnost působení v USA se Bushman zajímal již delší dobu. „Sami jsme si však bez kvalitního zázemí a lidí znajících zákonitosti amerického trhu netroufali,“ uvádí spolumajitel firmy Bushman Jindřich Melichar. V zapojení se do projektu MeoHub vidí zajímavou příležitost pro expanzi s podporou zkušeného partnera a také možnost optimalizace některých nákladů.

V prvním kroku se bude Bushman v USA věnovat vytvoření zázemí pro rozjezd značky a ve spolupráci s Meoptou se bude v rámci vytipovaných kontaktů setkávat s obchodními partnery. Následovat by měla účast na výstavách, primárně se zaměřením na loveckou a outdoorovou tematiku. „Jako klíčové pro rozjezd vidíme prvních šest až osm měsíců, po nich se rozhodneme o dalším postupu,“ uvádí Jindřich Melichar.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank