03.11.2015

Do vlastních rukou

McDonald´s chce vidět v České republice většinu svých restaurací v rukách franšízantů.

Důvodem, proč se McDonald´s ČR rozhodl právě pro tento krok je prozaický. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů.  Americká fastfoodová síť má v Česku momentálně 93 restaurací. Celých 72 procent z nich pak řídí franšízanti, kteří absolvovali nelehkou cestu k získání licence na provozování této restaurace.

interier McDonalds

Českou síť McDonald´s tvoří 93 restaurací a zaměstnávají více než 4000 lidí.

Zatím poslední franšízantkou, která se ke skupině franšízových partnerů tohoto světoznámého konceptu připojila je Silvia Muranská z Prahy, pod jejímž vedením bude fungovat pobočka v obchodním centru na pražském Černém Mostě. Po 3 letech tak narostl počet franšízantů McDonald´s v Česku na 18.

Strategií McDonald´s je stávajících více než 70 procent podílu franšíz v Česku i dále navyšovat. A nejde o zrovna malý cíl. Všichni franšízanti totiž musí projít již výše zmíněným náročným přijímacím procesem. Vedle roční praxe v provozu na každé pozici od servisu zákazníkům až po řízení pobočky, musí totiž prokázat i výrazné manažerské schopnosti. Díky takovému „sítu“ může mít franšízor jistotu, že svou restauraci dává do rukou proškoleného a spolehlivého partnera.

„K tomu patří nesporně i jistota pro zaměstnance, protože budoucí franšízanti musí prokázat vedle všeho i velmi dobrou schopnost řízení lidí,“ říká Petr Zlínský, franchising manager ve společnosti McDonald‘s s tím, že v současné době zaměstnávají tuzemské restaurace McDonald´s na čtyři tisíce lidí, což ho řadí na přední tuzemské příčky zaměstnavatelů v restauratérství.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank