Na vlně exportu
Již 18. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom, která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4 vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů.
„Letošního ročníku soutěže Exportní ceny se zúčastnilo o 13% více exportérů než loni, přičemž jejich podíl vývozu na celkovém vývozu roku 2014 narostl o 20 %. Nejvíce přihlášek dorazilo od firem z Jihomoravského kraje, z Prahy a Moravskoslezského kraje. Vývoz všech přihlášených firem za rok 2014 činil celkem 14,5 mld. Kč,“ prozradil Martin Růžička zástupce odborného garanta Exportní ceny Coface Czech s tím, že všechny přihlášené firmy měly vysokou dynamiku růstu vývozu v průměru o 30 % vyšší než v roce předchozím, přičemž ty nejdynamičtější firmy dosahují hodnot růstu obratu několika set procent, což je umisťuje na přední oceněná místa.
„Nestabilní geopolitická situace a vysoká konkurence v Evropě jsou ideální příležitost pro restart českého exportu a obsazení nových, doposud příliš neprozkoumaných trhů. Ne náhodou byla letošním tématem Exportní ceny Latinská Amerika. Tento region českým firmám nabízí široké exportní příležitosti i možnosti vzájemných investic. Brazílii, Mexiko, Chile nebo Uruguay čeká stabilizace a modernizace hospodářství, které si žádají masivní investice,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného financování UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia.
Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost BIKE FUN International z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá Czech Trade kategorie, kterou je „Exportní příběh roku“. Svým příběhem úspěšného exportéra porotce nejvíce zaujala společnost Kovobel, kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií ‚Exportní příběh roku‘ jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Vítězství v kategorii „Globální exportér“ obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N TELEKOMUNIKACE, přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI