Byznys s předsevzetím
V současné době eviduje franšízová značka Svět zdraví 63 prodaných franšízových licencí, 60 z nich se již proměnilo ve fungující pobočky. Jen v letošním roce firma Sunkins, která za konceptem stojí, zprovoznila prostřednictvím franšízantů sedm poboček. Aktivní je však i na zahraničních trzích. Na sousedním Slovensku nyní najdeme 14 míst, kde výživoví specialisté radí klientům jak se správně stravovat.
Hlavním tématem pro Svět zdraví bylo však letos Polsko a vstup na tamní trh, kde momentálně funguje jedna pobočka, prodány jsou však již dvě franšízové licence. Jak říká Marta Nosková, výkonná ředitelka Sunkins, polský trh je specifický a od našeho a slovenského se liší. „Mezi Českem a Slovenskem, vyjma legislativy, žádný velký rozdíl nevidíme. Mentalita našich národů je velmi podobná. V Polsku je však podle mého názoru určitý rozdíl v chápání předplacených služeb,“ vysvětluje Marta Nosková s tím, že u nás jsou lidé zvyklí si služby předplácet na určitou dobu. V Polsku se naopak zaměstnanci Světa zdraví setkávají s dotazy typu – Budete tady ještě za půl roku?. „Z toho lze usuzovat, že v Polsku se otevírá mnohonásobně více konceptů než u nás, ale také jich mnohonásobně více do roka skončí,“ dodává Marta Nosková.
Kila dolů vedou
Nikoho nepřekvapí, že v případě oblasti, ve které Svět zdraví působí, se projevuje sezónnost. Nezapírá to ani Marta Nosková. „S příchodem nového roku pravidelně sledujeme nárůst klientů spojený s předsevzetími, která si lidé dávají. V minulosti se v návštěvnosti negativně projevovaly letní měsíce. Postupem času však tento trend ustoupil a nyní je i období léta srovnatelné s celoročním průměrem,“ prozrazuje Nosková.
Důvodem eliminace tohoto trendu může být i směr, kterým se Svět zdraví v posledních letech vydal. Ačkoli stále nejvíce klientů přichází do jeho dveří s tím, že chtějí řešit redukci hmotnosti či zlepšit svůj zdravotní stav, nejsou jediní, kdo služby specialistů Světa zdraví vyhledává. V loňském roce síť připravila program „Výživa sportovců“, který je určen jak profesionálním, tak i amatérským sportovcům ke zlepšení jejich výkonnosti.
„Letos v září jsme spustili program zaměřený na výživu dětí, protože víme, že problém dětské obezity je v České republice stále aktuálnější. Navíc se na nás velmi často obraceli klienti z řad rodičů, kteří chtěli řešit stravování svých dětí,“ říká Marta Nosková a dále prozrazuje, že momentálně Svět zdraví připravuje program „Výživa diabetiků“, protože na základě vyhodnocení výsledků biochemických vyšetření klientů zjistil, že řada z nich je ve fázi prediabetu a nebo jsou již „přiznanými“ diabetiky. „Chystáme služby i pro další specifické cílové skupiny, kterým by úprava stravování pomohla. Chceme se věnovat například i výživě pacientů po onkologické léčbě,“ doplňuje Marta Nosková.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...