Byznys s předsevzetím
V současné době eviduje franšízová značka Svět zdraví 63 prodaných franšízových licencí, 60 z nich se již proměnilo ve fungující pobočky. Jen v letošním roce firma Sunkins, která za konceptem stojí, zprovoznila prostřednictvím franšízantů sedm poboček. Aktivní je však i na zahraničních trzích. Na sousedním Slovensku nyní najdeme 14 míst, kde výživoví specialisté radí klientům jak se správně stravovat.
Hlavním tématem pro Svět zdraví bylo však letos Polsko a vstup na tamní trh, kde momentálně funguje jedna pobočka, prodány jsou však již dvě franšízové licence. Jak říká Marta Nosková, výkonná ředitelka Sunkins, polský trh je specifický a od našeho a slovenského se liší. „Mezi Českem a Slovenskem, vyjma legislativy, žádný velký rozdíl nevidíme. Mentalita našich národů je velmi podobná. V Polsku je však podle mého názoru určitý rozdíl v chápání předplacených služeb,“ vysvětluje Marta Nosková s tím, že u nás jsou lidé zvyklí si služby předplácet na určitou dobu. V Polsku se naopak zaměstnanci Světa zdraví setkávají s dotazy typu – Budete tady ještě za půl roku?. „Z toho lze usuzovat, že v Polsku se otevírá mnohonásobně více konceptů než u nás, ale také jich mnohonásobně více do roka skončí,“ dodává Marta Nosková.
Kila dolů vedou
Nikoho nepřekvapí, že v případě oblasti, ve které Svět zdraví působí, se projevuje sezónnost. Nezapírá to ani Marta Nosková. „S příchodem nového roku pravidelně sledujeme nárůst klientů spojený s předsevzetími, která si lidé dávají. V minulosti se v návštěvnosti negativně projevovaly letní měsíce. Postupem času však tento trend ustoupil a nyní je i období léta srovnatelné s celoročním průměrem,“ prozrazuje Nosková.
Důvodem eliminace tohoto trendu může být i směr, kterým se Svět zdraví v posledních letech vydal. Ačkoli stále nejvíce klientů přichází do jeho dveří s tím, že chtějí řešit redukci hmotnosti či zlepšit svůj zdravotní stav, nejsou jediní, kdo služby specialistů Světa zdraví vyhledává. V loňském roce síť připravila program „Výživa sportovců“, který je určen jak profesionálním, tak i amatérským sportovcům ke zlepšení jejich výkonnosti.
„Letos v září jsme spustili program zaměřený na výživu dětí, protože víme, že problém dětské obezity je v České republice stále aktuálnější. Navíc se na nás velmi často obraceli klienti z řad rodičů, kteří chtěli řešit stravování svých dětí,“ říká Marta Nosková a dále prozrazuje, že momentálně Svět zdraví připravuje program „Výživa diabetiků“, protože na základě vyhodnocení výsledků biochemických vyšetření klientů zjistil, že řada z nich je ve fázi prediabetu a nebo jsou již „přiznanými“ diabetiky. „Chystáme služby i pro další specifické cílové skupiny, kterým by úprava stravování pomohla. Chceme se věnovat například i výživě pacientů po onkologické léčbě,“ doplňuje Marta Nosková.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...