Pro známky a pro rohlíky

Do konce roku 2015 by chtěla Česká pošta mít převedeno zhruba sto poboček na Pošty Partner.
Pátek
04.12.2015
Provozování pobočky Pošta Partner vidí Lenka Kothánková jako možnost doplnit služby svého obchodu s potravinami.
 

Ačkoli zpočátku zřízení poštovní pobočky majitelka prodejny potravin v jihočeských Chřešťovicích dlouho promýšlela, nakonec se k tomuto kroku odhodlala. „Chtěla jsem, aby tu pošta zůstala zachována, proto jsem na nabídku přistoupila,“ vysvětluje Lenka Kothánková s tím, že samozřejmě očekává, že spojení pošty a jejího obchůdku bude i pro ni výhodné. „Lidé nakupují i očima. Když někdo přijde na poštu a zaujme ho i nějaké zboží z nabídky prodejny, věřím, že zároveň i nakoupí,“ dodává Kothánková.

Vzhledem k tomu, že obci na fungování pobočky Pošta Partner také záleželo, rozhodla se na vlastní náklady opravit budovu, kterou následně místní podnikatelce nabídla k provozování konzumu a poštovní pobočky. „Propojení konzumu a Pošty Partner je výhodné ještě z jiného důvodu. Jsme rekreační oblast se zhruba 140 stálými obyvateli. Přes léto je jich tu ale víc než dvakrát tolik. Pošta proto znamená pro podnikatelku jistotu výdělku i v zimě, kdy prodejnost v obchodě poklesne,“ vysvětluje starosta obce Miroslav Ušatý.

V současné době má Česká republika na jedné straně jednu z nejhustších poštovních sítí v Evropě, na straně druhé má z evropských zemí nejnižší podíl poboček provozovaných smluvními partnery. V roce 2008 proto představila projekt Pošta Partner, který o rok později začala realizovat. „Česká pošta vždy nejprve osloví místní samosprávu. Vždy záleží na tom, jaké má samospráva možnosti – finanční, kapacitní či personální. Pokud nemá tyto možnosti, jdeme jednat za podnikatelským subjektem, živnostníkem,“ uvedl Miroslav Štěpán, ředitel pobočkové sítě České pošty Jižní Čechy. Česká pošta pak smluvnímu partnerovi platí za provozování poštovních služeb. „Liší se to podle počtu operací, podle velikosti obce, takže nelze říct, o jakou částku se jedná, ale rozhodně nejde o zanedbatelnou položku,“ dodal Štěpán.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014