11.12.2015

Obchoďáky franšízám fandí

Pryč jsou doby, kdy obchodní centra lákala jen k nákupům. Dnes jejich návštěvníky táhnou i gastronomické koncepty. Mezi nimi i franšízy.

Na to, že franšízové značky potkáme v nákupních centrech mezi obchody takřka na každém kroku, jsme si již zvykli. Dnes stále než kdy dříve pronikají i do tzv. food courtů a majitelé obchodních center to vidí rádi. Netýká se to již však pouze fastfoodů typu McDonald´s. „Jídlo výrazně prodlužuje dobu, kterou zákazník v obchodním centru stráví,“ říká Jonathan Doughty, vedoucí týmu Coverpoint, dceřiné společnosti JLL, která se zabývá poradenstvím v oblasti potravinových konceptů a restaurací. Právě proto by si obchodní centra měla dávat pozor na správné složení gastronomických konceptů. Obyčejný hamburger a párek v rohlíku dnes již nikoho neosloví.

Ugova salaterie. OC Chodov, food court Foto UGO Trade

Z průzkumu společnosti JLL vyplývá, že zákazníci, kteří využijí některou z restaurací v obchodním centru, zde stráví v průměru o 27 minut více a jejich celková útrata vzroste o 18 %. I proto lákají majitelé nákupních center mezi nájemce i gastronomické koncepty franšízových značek.

Gurmánství a neustálé hledání nových zážitků stojí za vzestupem gastronomie v obchodních centrech i v maloobchodě obecně. Větší zastoupení potravinových konceptů v obchodních centrech souvisí také s neustále narůstajícím zájmem lidí o rozmanitost a kvalitu v jídle. To přeje konceptům, jako jsou Sklizeno nebo My Food Market, které se na našem trhu rozvíjí prostřednictvím franšízantů. Například Sklizeno má po celé republice 18 obchodů a nedávno v brněnském Campusu otevřelo i svou první restauraci Food Lovers.

Tento trend vnímají však i další značky a reagují na něj rozvojem konceptu stravování ve formě bister. Příkladem mohou být majitelé sítě Fruitisimo, kteří na trh přišli se zcela novým franšízovým konceptem Home Office Bistro & Coffee. Jen v rámci Prahy by mělo v průběhu dvou až tří let najít své místo až 40 poboček. Do obchodního centra zamířila se svou restaurací také Výtopna, která otevřela svou největší provozovnu v pražském Palladiu.

Dalším franšízovým konceptem, který se vrhl na budování „bistro sítě“ je značka freshbarů UGO. Ta pro zákazníky v Česku a na Slovensku vytvořila řetězec UGOVA salaterie, kterou lze najít právě i v obchodních centrech. V srpnu letošního roku se pak s vlastní franšízovou značkou vrhla na gastronomický trh i společnost Kofola, která v Praze otevřela svou první restauraci Nagrilu a prezentovala svůj záměr ji rozšiřovat za pomoci prodeje franšízových licencí.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank