28.12.2015

Čeká nás spousta práce

Jaký byl rok 2015 na českém franšízovém trhu z pohledu společnosti PROFIT system? Nejen to nám v Rozhovoru týdne prozradil její jednatel Marek Halfar.

Jaký byl rok 2015 pro společnost PROFIT system?

Jsem rád, že mohu říci, že určitě dobrý. Jak portál Franchising.cz, tak i magazín Vlastní firma FRANCHISING si stále nachází své návštěvníky a čtenáře, což nás do budoucna dále motivuje přinášet jim čerstvé a zajímavé informace, které málokde jinde najdou. Potěšil nás nárůst návštěvnosti našeho Slovenského portálu franchising.sk tam jsem se dostali na 25 000 čtenářů měsičně. Díky aktivní práci našeho týmu jsme pro zájemce o franšízové podnikání objevili nové podnikatelské příležitosti, což vypovídá o stále rostoucí popularitě tohoto způsobu podnikání u nás. Dařilo se nám i na poli poradenství, měli jsme šanci podílet se hned na několika zajímavých franšízových projektech, což také potvrzuje oblíbenost franšízingu u majitelů již fungujících firem. Chtěl bych zmínit například značku MY FOOD MARKET , které jsme zpracovávali celý koncept a následně budeme síti nápomocni s vyhledáváním vhodných partnerů.

Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system franchise services Foto PROFIT system

"Celá řada fungujících firem začíná při svém rozvoji přemýšlet i o možnosti expandovat prostřednictvím franšízových partnerů. Dobrou zprávou je, že pokud se firmy pro vytvoření franšízové sítě rozhodnou, čím dál častěji se obrací na profesionální poradce. Ti jsou schopni dohlédnout na to, že je síť kvalitně nastavena," Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system.

Jaký bude ten rok následující?

Jistě bude plný práce, to víme již nyní. Čeká nás řada dalších zajímavých nejen poradenských projektů. Ten největší by měl spatřit světlo světa na podzim příštího roku. Bohužel v tuto chvíli nemohu být konkrétnější, nicméně jakmile budeme mít více informací, určitě je našim čtenářům včas prozradíme.

Překvapí portál Franchising.cz či magazín Vlastní firma FRANCHISING v příštím roce něčím své čtenáře?

Nevím, jestli to bude nějaké velké překvapení, ale chceme jak portál, tak i magazín trochu posunout kupředu. A to zejména za pomoci odborníků, zkušených podnikatelů, franšízorů i franšízantů. Chceme našim čtenářům přinášet co možná nejužitečnější informace, a od koho jiného by se je měli dozvědět než od zkušených profesionálů. Proto s celým týmem hledáme nejen odborníky, ale i témata, která budou pro naše čtenáře atraktivní. Kdybyste tak měli nějaké tipy na témata, která vás zajímají, budeme velmi rádi, pokud se s námi o své nápady podělíte. Můžete nám je napsat například na emailovou adresu redakce@franchising.cz.

Provozujete také slovenský portál Franchising.sk. Jak to s franšízingem vypadá u našich sousedů?

Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o něco pomalejší. Nicméně o to větší skrývá potenciál, zejména pro domácí franšízové koncepty. V tomto ohledu je situace od našeho trhu odlišná. Počet zahraničních konceptů zatím vysoce převyšuje počet těch domácích. Jak říká i sám prezident Slovenské franšízové asociace, jedním z důvodů této skutečnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj nové, původem slovenské, franšízové sítě je dlouhodobý a poměrně finančně náročný proces. Každý franšízový koncept nabízený jako úspěšný a hodnotný produkt musí být nejprve v praxi ověřený, jinak si nezíská důvěru rozumného zájemce o licenci.

Jaká je podle Vás současná situace ne tuzemském trhu franšízingu?

Jak již z mých výše uvedených odpovědí vyplývá, franšízing je v České republice stále aktuálním tématem. Celá řada fungujících firem začíná při svém rozvoji přemýšlet i o možnosti expandovat prostřednictvím franšízových partnerů. Dobrou zprávou je, že pokud se firmy pro vytvoření franšízové sítě rozhodnou, čím dál častěji se obrací na profesionální poradce. Ti jsou schopni dohlédnout na to, že je síť kvalitně nastavena. Franšízanti ucházející se o získání licence pak mají určitou jistotu, že se stanou součástí dobře zpracovaného konceptu. 

Co byste popřál českému franšízovému trhu do příštího roku?

Popřál bych mu hlavně celou řadu výjimečných nápadů. Právě originální koncepty totiž stále častěji zaznamenávají na trhu úspěch nejen u koncových zákazníků, ale také u zájemců o franšízové licence. Dále bych si přál, aby již fungující franšízoři nacházeli ty pravé franšízanty, které by jejich sítě posouvali kupředu. A samozřejmě všem hodně štěstí, zdraví a úspěchu nejen na poli pracovním, ale i v soukromém životě.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank