Čeká nás spousta práce

"Celá řada fungujících firem začíná při svém rozvoji přemýšlet i o možnosti expandovat prostřednictvím franšízových partnerů. Dobrou zprávou je, že pokud se firmy pro vytvoření franšízové sítě rozhodnou, čím dál častěji se obrací na profesionální poradce. Ti jsou schopni dohlédnout na to, že je síť kvalitně nastavena," Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system.
Pondělí
28.12.2015
Jaký byl rok 2015 na českém franšízovém trhu z pohledu společnosti PROFIT system? Nejen to nám v Rozhovoru týdne prozradil její jednatel Marek Halfar.
 

Jaký byl rok 2015 pro společnost PROFIT system?

Jsem rád, že mohu říci, že určitě dobrý. Jak portál Franchising.cz, tak i magazín Vlastní firma FRANCHISING si stále nachází své návštěvníky a čtenáře, což nás do budoucna dále motivuje přinášet jim čerstvé a zajímavé informace, které málokde jinde najdou. Potěšil nás nárůst návštěvnosti našeho Slovenského portálu franchising.sk tam jsem se dostali na 25 000 čtenářů měsičně. Díky aktivní práci našeho týmu jsme pro zájemce o franšízové podnikání objevili nové podnikatelské příležitosti, což vypovídá o stále rostoucí popularitě tohoto způsobu podnikání u nás. Dařilo se nám i na poli poradenství, měli jsme šanci podílet se hned na několika zajímavých franšízových projektech, což také potvrzuje oblíbenost franšízingu u majitelů již fungujících firem. Chtěl bych zmínit například značku MY FOOD MARKET , které jsme zpracovávali celý koncept a následně budeme síti nápomocni s vyhledáváním vhodných partnerů.

Jaký bude ten rok následující?

Jistě bude plný práce, to víme již nyní. Čeká nás řada dalších zajímavých nejen poradenských projektů. Ten největší by měl spatřit světlo světa na podzim příštího roku. Bohužel v tuto chvíli nemohu být konkrétnější, nicméně jakmile budeme mít více informací, určitě je našim čtenářům včas prozradíme.

Překvapí portál Franchising.cz či magazín Vlastní firma FRANCHISING v příštím roce něčím své čtenáře?

Nevím, jestli to bude nějaké velké překvapení, ale chceme jak portál, tak i magazín trochu posunout kupředu. A to zejména za pomoci odborníků, zkušených podnikatelů, franšízorů i franšízantů. Chceme našim čtenářům přinášet co možná nejužitečnější informace, a od koho jiného by se je měli dozvědět než od zkušených profesionálů. Proto s celým týmem hledáme nejen odborníky, ale i témata, která budou pro naše čtenáře atraktivní. Kdybyste tak měli nějaké tipy na témata, která vás zajímají, budeme velmi rádi, pokud se s námi o své nápady podělíte. Můžete nám je napsat například na emailovou adresu redakce@franchising.cz.

Provozujete také slovenský portál Franchising.sk. Jak to s franšízingem vypadá u našich sousedů?

Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o něco pomalejší. Nicméně o to větší skrývá potenciál, zejména pro domácí franšízové koncepty. V tomto ohledu je situace od našeho trhu odlišná. Počet zahraničních konceptů zatím vysoce převyšuje počet těch domácích. Jak říká i sám prezident Slovenské franšízové asociace, jedním z důvodů této skutečnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj nové, původem slovenské, franšízové sítě je dlouhodobý a poměrně finančně náročný proces. Každý franšízový koncept nabízený jako úspěšný a hodnotný produkt musí být nejprve v praxi ověřený, jinak si nezíská důvěru rozumného zájemce o licenci.

Jaká je podle Vás současná situace ne tuzemském trhu franšízingu?

Jak již z mých výše uvedených odpovědí vyplývá, franšízing je v České republice stále aktuálním tématem. Celá řada fungujících firem začíná při svém rozvoji přemýšlet i o možnosti expandovat prostřednictvím franšízových partnerů. Dobrou zprávou je, že pokud se firmy pro vytvoření franšízové sítě rozhodnou, čím dál častěji se obrací na profesionální poradce. Ti jsou schopni dohlédnout na to, že je síť kvalitně nastavena. Franšízanti ucházející se o získání licence pak mají určitou jistotu, že se stanou součástí dobře zpracovaného konceptu. 

Co byste popřál českému franšízovému trhu do příštího roku?

Popřál bych mu hlavně celou řadu výjimečných nápadů. Právě originální koncepty totiž stále častěji zaznamenávají na trhu úspěch nejen u koncových zákazníků, ale také u zájemců o franšízové licence. Dále bych si přál, aby již fungující franšízoři nacházeli ty pravé franšízanty, které by jejich sítě posouvali kupředu. A samozřejmě všem hodně štěstí, zdraví a úspěchu nejen na poli pracovním, ale i v soukromém životě.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017