18.12.2015

Z korporace do vlastního

Břetislav Slivka vždy věděl, že jednou bude pracovat sám na sebe. Také proto „utekl“ z nadnárodní firmy do sýrárny Boutique Gurmán.

Připojil se tak do „rodiny“ franšízantů této sítě, která dnes čítá téměř 30 poboček. Původně měl v plánu, že bude obchod se sýry a delikatesami v Ostravě-Porubě jen řídit. Časem se však setkal s problémem, se kterým se poměrně hojně střetávají téměř všichni zaměstnavatelé. Přišel na to, že málokterý zaměstnanec bude pracovat srdcem a ne jen pro výplatu. Výsledkem je tedy to, že v sýrárně prodává on a ještě jedna kolegyně.

Vemena prodejna sýry Foto Vemena.cz

Na rozjezd podnikání s Boutique Gurmán je zapotřebí částka pohybující se minimálně od 450 tisíc korun. Konečná výše závisí na velikosti prodejny.

„Najít dobré prodavače je hodně těžké. Chci totiž sýraře, který bude umět komunikovat s lidmi. Který své osobní problémy nechá doma a vůči zákazníkům je milý a vstřícný. Je nutností, aby nebyl podavač, musí se tedy o našem sortimentu naučit všechny potřebné informace. V nejlepším případě pak sám miluje sýry a je nadšenec, který o své vášni dokáže mluvit se zapálením,“ přibližuje situaci Břetislav Slivka.

Kde se však vzal u jednoho z ostravských franšízantů nápad na otevření sýrárny Boutique Gurmán? Jak to tak bývá, přišel, viděl, ochutnal a nadchnul se. „V ostravském Avionu jsem s velkým zájmem přihlížel, jak tam vzniká nová sýrárna právě od společnosti Boutique Gurmán. Moc se mi líbilo nasazení lidí i to,  jak v malém prostoru dokázali zřídit útulnou prodejnu. A pak jsem tam začal chodit a ochutnávat. Co sýr, to doslova pecka,“ vzpomíná Břetislav s Slivka s tím, že již v té době se mu v hlavě usídlila myšlenka na otevření něčeho takového. To, že značka nabízí možnost spolupráce díky franšízové licenci, bylo milým překvapením.

Dařit se Břetislavu Slivkovi začalo v podstatě od začátku. A to i přesto, že otevřel pobočku v Ostravě – Porubě, od čehož ho řada lidí zrazovala. „Říkali mi, že tam žijí převážně senioři a ti nemají na sýry peníze. Já se toho ale moc nebál a vlastně hned po otevření se ukázalo, že by byly obavy i zbytečné,“ říká Břetislav Slivka s tím, že první týdny nebyly sice nijak oslňující, nicméně nikdy se nestalo, že by si řekl, že otevření obchodu bylo chybou. „Sýrárnu mám otevřenou od roku 2013 a od té doby mi tržby stále jen rostou, týden od týden jsou lepší a lepší,“ pochvaluje si vstup do franšízového konceptu Boutique Gurmán.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank