Z korporace do vlastního
Připojil se tak do „rodiny“ franšízantů této sítě, která dnes čítá téměř 30 poboček. Původně měl v plánu, že bude obchod se sýry a delikatesami v Ostravě-Porubě jen řídit. Časem se však setkal s problémem, se kterým se poměrně hojně střetávají téměř všichni zaměstnavatelé. Přišel na to, že málokterý zaměstnanec bude pracovat srdcem a ne jen pro výplatu. Výsledkem je tedy to, že v sýrárně prodává on a ještě jedna kolegyně.
„Najít dobré prodavače je hodně těžké. Chci totiž sýraře, který bude umět komunikovat s lidmi. Který své osobní problémy nechá doma a vůči zákazníkům je milý a vstřícný. Je nutností, aby nebyl podavač, musí se tedy o našem sortimentu naučit všechny potřebné informace. V nejlepším případě pak sám miluje sýry a je nadšenec, který o své vášni dokáže mluvit se zapálením,“ přibližuje situaci Břetislav Slivka.
Kde se však vzal u jednoho z ostravských franšízantů nápad na otevření sýrárny Boutique Gurmán? Jak to tak bývá, přišel, viděl, ochutnal a nadchnul se. „V ostravském Avionu jsem s velkým zájmem přihlížel, jak tam vzniká nová sýrárna právě od společnosti Boutique Gurmán. Moc se mi líbilo nasazení lidí i to, jak v malém prostoru dokázali zřídit útulnou prodejnu. A pak jsem tam začal chodit a ochutnávat. Co sýr, to doslova pecka,“ vzpomíná Břetislav s Slivka s tím, že již v té době se mu v hlavě usídlila myšlenka na otevření něčeho takového. To, že značka nabízí možnost spolupráce díky franšízové licenci, bylo milým překvapením.
Dařit se Břetislavu Slivkovi začalo v podstatě od začátku. A to i přesto, že otevřel pobočku v Ostravě – Porubě, od čehož ho řada lidí zrazovala. „Říkali mi, že tam žijí převážně senioři a ti nemají na sýry peníze. Já se toho ale moc nebál a vlastně hned po otevření se ukázalo, že by byly obavy i zbytečné,“ říká Břetislav Slivka s tím, že první týdny nebyly sice nijak oslňující, nicméně nikdy se nestalo, že by si řekl, že otevření obchodu bylo chybou. „Sýrárnu mám otevřenou od roku 2013 a od té doby mi tržby stále jen rostou, týden od týden jsou lepší a lepší,“ pochvaluje si vstup do franšízového konceptu Boutique Gurmán.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!