23.12.2015

Nepoznané území

Ani Dalajlámův nesouhlas neodradil síť KFC od úmyslu otevřít první fastfoodovou restauraci v Tibetu.

S nápadem expandovat do této země přišla podle agentury Reuters společnost Yum Brands, která je zodpovědná za rozvoj tohoto globálního řetězce. Podle agentury přichází tento plán po řadě skandálů s potravinami a po marketingových chybách, které měly negativní dopad na tržby společnosti v Číně. Zahájit provoz by restaurace měla v polovině příštího roku v tibetské Lhase.

KFC interiér Frýdek-Místek Foto Amrest

V průběhu 21 let provozu restaurací KFC na českém trhu bylo obslouženo více než 175 milionů zákazníků.

Zatímco v Tibetu zamířilo „kuřecí království“ do hlavního města, v Česku se společnost vydává jiným směrem. Se svým konceptem míří do menších měst. Důkazem je například jubilejní 70. restaurace otevřená v listopadu ve Frýdku-Místku nebo nedávno zahájený provoz fastfoodové pobočky v Kolíně. „Kolín je testem menších měst, která se v souvislosti s celkovým ekonomickým vývojem rychle rozvíjejí. Právě v Kolíně je výborná dopravní dostupnost a velká kupní síla,“ řekl týdeníku Euro jednatel tuzemského Amrestu Libor Hubík.

Po půl roce firma výsledky kolínské restaurace vyhodnotí a rozhodne o zopakování modelu i jinde. Ve prospěch menších měst hrají podle manažera kromě zvýšení tržního podílu rovněž nižší nájmy. „Náš současný potenciál je mít do pěti let kolem stovky restaurací,“ doplnil Hubík. V současné době provozuje KFC restaurace ve 22 městech 13 krajů České republiky.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank