31.12.2015

Česko, brána do Evropy

Gastronomie, vzdělávání, péče o krásu a tělo. Ze všech těchto oblastí jsou zahraniční značky, jež loni lákal náš trh.

Jednou z nich byla například v Polsku úspěšná síť kiosků se zmrzlinou Lodostrefa. Ta do svých řad láká klasické franšízové partnery, kteří by si otevřeli jednotlivé pobočky. Pro zájemce o licence připravila značka pět modelů spolupráce, díky nimž si mohou vybrat, co jim nejvíce vyhovuje. Jednotlivé modely se od sebe liší vybavením zmrzlinového stánku, následně pak také nabídkou produktů pro zákazníky. Samozřejmě je pak rozdíl i v ceně, kterou franšízant za spolupráci zaplatí.

Flexa nábytek pro děti, matka s batoletem Foto Flexa

Důkazem toho, že naše zem je pro značky z ciziny stále atraktivní, jsou i další, které se k nám chystají v příštím roce. Některé z nich vám již brzy budeme moci představit.

Záměr rozvíjet v tuzemsku a také na sousedním Slovensku svou síť loni odhalila také dánská značka Flexa, která se zaměřuje na prodej specializovaného nábytku pro děti. Zatímco nábytkářské řetězce cestu franšízy v Česku volí zřídkakdy, Flexa se chce vydat právě tímto směrem. Právě z tohoto důvodu tak hledá partnery, kteří by jí s rozšířením značky do regionů pomohli. Firma zatím nemá vytipovány oblasti, kde chce otevřít první obchody, možnosti tak mají podnikatelé z celého Česka.

Děti, krása, zábava

Přinést nový trend do vzdělávání dětí v České republice a na Slovensku se rozhodl franšízový koncept Socatots. Jde o síť všeobecných mateřských škol zaměřená na sportovní aktivity, jejímž cílem je přivést Čechy ke sportu již od útlého dětství tak, aby se stal přirozenou součástí jejich životů. Po celém světě existuje více než 800 školek v 55 zemích. Jen v sousedním Polsku jich che mít Socatots až 400.

Master-franšízanta i jednotlivé franšízové partnery hledají na našem trhu portugalské značky Body Concept a Depil Concept. Podle jejich ředitele Alexandre Lourença je v tuzemsku kosmetický trh značně roztříštěný. Chybí zde podle něj opravdová silná síť kosmetických studií. A právě to je ambicí obou brandů takové sítě v Česku vytvořit.

Loňský rok nebyl z hlediska zájmu o náš trh ze strany zahraničních konceptů ničím zvláštním. Česká republika je totiž již tradičně cílem řady z nich. „Mnohé sítě, které působí za hranicemi země, vidí naši republiku jako prosperující ekonomiku s poměrně silnou kupní silou obyvatel. Pro značky zdaleka, například ze zámoří, je pak často vstupní branou do regionu zemí střední a východní Evropy,“ říká Lenka Nováková, Business Development Manager poradenské společnosti PROFIT system.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank