04.01.2016

Burgery na přání

McDonald´s přináší do Česka nový koncept obsluhy, který v rychlém občerstvení zlepší a zefektivní služby.

V blízké budoucnosti si budou moci zákazníci tohoto franšízového řetězce objednávat své občerstvení vedle standardního způsobu i prostřednictvím samoobslužných kiosků. Výsledkem bude individuální příprava jídla pro jednotlivce. Pilotní projekt spustila společnost na konci listopadu v Praze 4 na Jižní spojce.

interier McDonalds McCafe

Zákazníci, kteří jsou zvyklí využívat při objednávkách v síti McDonald´s obsluhy za pultem se nemusí obávat, že o ni přijdou. Samoobslužné kiosky je zcela nenahradí.

Zákazníci McDonald‘s díky této inovaci dostanou možnost mít objednávku zcela ve svých rukou. Kromě klasické objednávky na pokladně si budou moci navolit menu na dotykové obrazovce a zaplatit kartou. S obsluhou se tak mohou setkat až u výdeje hotového jídla. „Každý zákazník je jiný, a podle toho chceme ke každému přistupovat. Pokud někdo nemá chuť s obsluhou komunikovat, bude tu pro něj samoobslužný kiosek. Prostřednictvím něj bude moci učinit objednávku podle své chuti, kartou zaplatit a právě připravené jídlo si vyzvednout,“ říká Zuzana Svobodová, tisková mluvčí společnosti McDonald´s ČR.

Šetření času i peněz

V praxi představuje samoobslužný kiosek velký, lehce ovladatelný tablet. Zákazník přímo před sebou vidí nabídku a sestaví si menu dle svého vkusu a chuti. Tímto způsobem si lze objednat z celého sortimentu restaurací McDonald´s. Po dokončení volby a platbě kartou, kterou lze provést i bezkontaktně, kiosek vytiskne stvrzenku na dané menu. V tu chvíli vidí zaměstnanci celou objednávku v kuchyni a začínají ihned s přípravou čerstvého jídla. Na displeji nad pultem se do několika sekund objeví číslo objednávky z lístku, a v tu chvíli je jídlo hotové. „To je další změna, kterou nový koncept restaurací přinese. Tím, že se jídlo připraví přímo pro každou objednávku, vymizí postupně příprava produktů předem. V současné době se připravené jídlo buď v průběhu 10 minut prodá, anebo se zlikviduje. S novým systémem už nepromarníme ani těch pár minut,“ říká Zuzana Svobodová.

Nový koncept obsluhy umožní například rozšířit nabídku jídel. Další kroky mohou dle společnosti směřovat i k dalším novým službám, které zákazníkům poskytnou ještě větší komfort. Směr naznačují restaurace McDonald´s v západních zemích, kde se samoobslužné kiosky testují a zavádějí.

Dalo by se očekávat, že společně s implementací samoobslužných kiosků, se bude moci snížit i počet zaměstnanců na jednotlivých provozovnách. Jak společnost upozorňuje, není tomu tak. Zaměstnanci, kterým ubyde práce za pultem díky samoobslužným kioskům, budou mít plné ruce práce s individuální přípravou jídel, nebo budou k dispozici v zákaznické zóně.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank