Chuť a tradice
Alfou a omegou úspěchu specializovaných obchodů s potravinami, včetně těch farmářských, je kvalita nabízených produktů. Námi oslovené franšízové koncepty se shodují v jednom. Zajistit ji lze přísnými kritérii pro výběr dodavatelů. Není pak náhoda, že většinu z nich tvoří malí a střední výrobci, jejichž kontrola je snazší než velkých výrobců. „Nově zařazované výrobky a dodavatelé do naší sítě prochází vícestupňovou kontrolou, která se zaměřuje zejména na složení, výrobní postupy, původ a výživové parametry produktu,“ prozrazuje jednatel sítě Náš Grunt Jiří Málek s tím, že mimo to dodavatele osobně navštěvují. Právě při návštěvě farmy či výroby lze zpravidla nejlépe poznat, nakolik jsou deklarované parametry pravdivé, jak je to s hygienou výroby a samotnými postupy.
Přísná kritéria musí splňovat také produkty v nabídce franšízové sítě My Food Market. „Veškeré zboží v naší nabídce musí vyhovovat našemu kodexu, což prověřuje specialistka nákupu. Ve většině případů pak probíhá návštěva přímo u dodavatele,“ potvrzuje praxi kontrolních návštěv u výrobců Luděk Chini, jednatel společnosti My Food Market.
Na vlastní jazyk
Tento poměrně nový franšízový koncept, který přináší svým zákazníkům sortiment nejen z Česka, ale také delikatesy ze zahraničí, však šel při snaze dosáhnout co největší kontroly nad kvalitou nabízených výrobků ještě dále. Rozhodl se rozjet vlastní výrobu. „Produkty, které si sami vyrábíme, máme kompletně pod kontrolou od výběru ingrediencí, přes jejich zpracování až po balení finálního produktu. Kvalitu je tak možné dodržet i při větším počtu poboček,“ říká Luděk Chini. V pobočkách My Food Market mají navíc zákazníci možnost využít i prostoru vyhrazeného ke konzumaci jídel, která jsou jim na místě připravena z čerstvých surovin.
Existují však i další sítě, které nesází pouze na domácí dodavatele a pro kvalitní potraviny jezdí za hranice naší země. Mezi ně patří i franšízový koncept Boutique Gurmán, který si zakládá právě na tom, že se pro kvalitní delikatesy vydává právě do zahraničí. „Proto často jezdíme do Holandska, kde sami jednáme s výrobci či tamními dodavateli sýrů. U delikates si vybíráme jen originální zboží, které nenajdete v jiných sítích,“ odhaluje tajemství sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tím, že samozřejmostí je kontrola složení jednotlivých výrobků a také jejich chuť.
Kvalita je, jak již bylo zmíněno, tou nejdůležitější pro nabídku námi oslovených franšízových sítí. Nicméně svou roli hraje i jedinečnost sortimentu. „Máme rádi zboží přímo od výrobců. Proto u produktů mimo kvality hledáme i tradici, dobré jméno a zajímavý příběh,“ říká Pavla Mročková s tím, že s vyhledáváním dodavatelů, zejména těch tuzemských, pomáhají i franšízanti. Stejně je tomu tak i v My Food Market a Našem Gruntu. I zde mají franšízanti možnost navrhovat dodavatele. Ti jsou pak v případě Našeho Gruntu testováni na vybraných prodejnách a při úspěšné odezvě mohou být zařazeni do celé sítě. Samozřejmě poté, co projdou kontrolou majitelů sítí.
Zákazníci nakupující potraviny u specializovaných prodejců, a to včetně farmářských obchodů, hledají na jejich pultech mimo již několikrát zmíněné kvality také něco, co jinde nekoupí. Možná právě proto vyvolal v loňském létě velkou pozornost případ, kdy se dle informací na sociálních sítích a médiích v síti farmářských prodejen Sklizeno, jež si zakládá na poctivém původu svých výrobků, objevily produkty, které se tvářily jako původem z farmy, ale za jejich výrobou měla stát údajně firma patřící do skupiny Agrofert. Jak však uvedl David Kukla, zakladatel sítě Sklizeno, byly tyto informace týkající se výrobce Ježkův statek nepodložené a šířená tvrzení se nezakládají na pravdě.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!