08.01.2016

Chuť a tradice

Zajistit kvalitní sortiment pro zákazníky. To je hlavní cíl pro franšízové sítě prodejen potravin. Ne vždy je to snadné.

Alfou a omegou úspěchu specializovaných obchodů s potravinami, včetně těch farmářských, je kvalita nabízených produktů. Námi oslovené franšízové koncepty se shodují v jednom. Zajistit ji lze přísnými kritérii pro výběr dodavatelů. Není pak náhoda, že většinu z nich tvoří malí a střední výrobci, jejichž kontrola je snazší než velkých výrobců. „Nově zařazované výrobky a dodavatelé do naší sítě prochází vícestupňovou kontrolou, která se zaměřuje zejména na složení, výrobní postupy, původ a výživové parametry produktu,“ prozrazuje jednatel sítě Náš Grunt Jiří Málek s tím, že mimo to dodavatele osobně navštěvují. Právě při návštěvě farmy či výroby lze zpravidla nejlépe poznat, nakolik jsou deklarované parametry pravdivé, jak je to s hygienou výroby a samotnými postupy.

Vemena prodejna sýry Foto Vemena.cz

Franšízové sítě specializované na prodej potravin a delikates rády využijí návrhů svých franšízantů co se dodavatelů týká. Vidí je jako příležitost, jak se spojit s novými, lokálními dodavateli a obohatit tak sortiment. Musí však zcela vyhovovat jejih přísným kritériím.

Přísná kritéria musí splňovat také produkty v nabídce franšízové sítě My Food Market. „Veškeré zboží v naší nabídce musí vyhovovat našemu kodexu, což prověřuje specialistka nákupu. Ve většině případů pak probíhá návštěva přímo u dodavatele,“ potvrzuje praxi kontrolních návštěv u výrobců Luděk Chini, jednatel společnosti My Food Market.

Na vlastní jazyk

Tento poměrně nový franšízový koncept, který přináší svým zákazníkům sortiment nejen z Česka, ale také delikatesy ze zahraničí, však šel při snaze dosáhnout co největší kontroly nad kvalitou nabízených výrobků ještě dále. Rozhodl se rozjet vlastní výrobu. „Produkty, které si sami vyrábíme, máme kompletně pod kontrolou od výběru ingrediencí, přes jejich zpracování až po balení finálního produktu. Kvalitu je tak možné dodržet i při větším počtu poboček,“ říká Luděk Chini. V pobočkách My Food Market mají navíc zákazníci možnost využít i prostoru vyhrazeného ke konzumaci jídel, která jsou jim na místě připravena z čerstvých surovin.

Existují však i další sítě, které nesází pouze na domácí dodavatele a pro kvalitní potraviny jezdí za hranice naší země. Mezi ně patří i franšízový koncept Boutique Gurmán, který si zakládá právě na tom, že se pro kvalitní delikatesy vydává právě do zahraničí. „Proto často jezdíme do Holandska, kde sami jednáme s výrobci či tamními dodavateli sýrů. U delikates si vybíráme jen originální zboží, které nenajdete v jiných sítích,“ odhaluje tajemství sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tím, že samozřejmostí je kontrola složení jednotlivých výrobků a také jejich chuť.

Kvalita je, jak již bylo zmíněno, tou nejdůležitější pro nabídku námi oslovených franšízových sítí. Nicméně svou roli hraje i jedinečnost sortimentu. „Máme rádi zboží přímo od výrobců. Proto u produktů mimo kvality hledáme i tradici, dobré jméno a zajímavý příběh,“ říká Pavla Mročková s tím, že s vyhledáváním dodavatelů, zejména těch tuzemských, pomáhají i  franšízanti. Stejně je tomu tak i v My Food Market a Našem Gruntu. I zde mají franšízanti možnost navrhovat dodavatele. Ti jsou pak v případě Našeho Gruntu testováni na vybraných prodejnách a při úspěšné odezvě mohou být zařazeni do celé sítě. Samozřejmě poté, co projdou kontrolou majitelů sítí.

Zákazníci nakupující potraviny u specializovaných prodejců, a to včetně farmářských obchodů, hledají na jejich pultech mimo již několikrát zmíněné kvality také něco, co jinde nekoupí. Možná právě proto vyvolal v loňském létě velkou pozornost případ, kdy se dle informací na sociálních sítích a médiích v síti farmářských prodejen Sklizeno, jež si zakládá na poctivém původu svých výrobků, objevily produkty, které se tvářily jako původem z farmy, ale za jejich výrobou měla stát údajně firma patřící do skupiny Agrofert. Jak však uvedl David Kukla, zakladatel sítě Sklizeno, byly tyto informace týkající se výrobce Ježkův statek nepodložené a šířená tvrzení se nezakládají na pravdě.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank