13.01.2016

Nejlepší z nejlepších

Známe 500 nejlepších franšízových konceptů pro letošní rok. V TOP 10 najdeme i značky působící u nás.

Na prvním místě žebříčku, který každoročně sestavuje magazín Enterpreneur, se pro letošní rok usídlila franšízová síť působící v oblasti gastronomie, Jimmy John´s Gourmet Sandwiches. Tu zatím z českého trhu znát nemůžeme, nicméně na domácím americkém trhu působí již od roku 1983. Loni měla tato značka v USA 2238 franšízových poboček, téměř 50 jich pak provozuje mateřská společnost.

Dairy Queen Foto Dairy Queen

Top 500 franšíz, o kterých se bude v roce 2016 mluvit, byly hodnoceny na základě jejich hospodářského růstu, finanční síly a celkové stability.

Druhé místo patří loňskému vítězi, hotelovému řetězci Hampton by Hilton. Té se loni podařilo zvýšit počet franšízových poboček jak doma v USA, tak i mimo Spojené státy. Počet franšíz na domácím trhu vzrostl na 1939. Na zahraničních trzích otevřela síť 23 nových franšízových hotelů, čímže se jejich celkový počet zvýšil na 114. Třetí příčku prestižního žebříčku obsadila síť kadeřnických salonů Supercuts, která má po celých Spojených státech téměř 1500 franšízových poboček. Firma však počítá s expanzí i za jejich hranice, a to jak do sousední Kanady, tak i do zemí západní Evropy. Momentálně má v cizině 19 franšízových poboček.

Na předních příčkách žebříčku se umístily i značky, které můžeme znát z našich obchodních center či ulic. Páté místo patří řetězci Subway, hned za ním se umístila fastfoodová síť McDonald´s, která je u nás stále jakýmsi synonymem pro franšízing, ačkoli tento způsob rozvoje u nás využívá řada dalších značek, a to nejen z oblasti gastronomie. Na 21. příčce najdeme realitní síť Re/Max, 34. místo patří konceptu Dairy Queen, který se o vstup na tuzemský trh zajímá.

Není nic překvapivého, že většina značek, které se umisťují v žebříčku magazínu Enterpreneur, má své kořeny v kolébce franšízingu, tedy ve Spojených státech amerických. Je jasné, že v počtu franšízových konceptů na trhu se Česko nemůže s USA srovnávat ani v nejmenším. Nicméně i u nás je možné najít řadu firem, které se na základě franšízových licencí úspěšně rozvíjí. „Trendem poslední doby, který můžeme pozorovat, je vznik nových konceptů z oblasti gastronomie, které sází na čerstvé a zdravé potraviny. Příkladem mohou být například poměrně mladé franšízové sítě Home Office Bistro nebo prodejny My Food Market,“ říká Gabriela Petrová z poradenské společnosti PROFIT system.   

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank