25.01.2016

Sázka na zkušenost

První franšízu otevřela společnost CK Fischer před 12 lety. Dnes jich má na trhu 50.

Cílem CK Fischer je mít na tuzemském trhu značkové prodejny ve všech okresních městech. Jen v loňském roce otevřela tato cestovní kancelář 10 nových poboček. Díky tomu dnes v tuzemsku funguje 50 poboček, z nichž 40 je v rukách franšízantů. Nové franšízy najdeme například v Berouně, Náchodě nebo Havířově. Stejným tempem rozvoje by síť chtěla postupovat i letos, na konci roku 2016 by tak měla mít otevřeno o minimálně 10 nových poboček více.

Foto CK Fischer

Cestovní skupina CK Fischer vykázala loni rekordní obrat ve výši 4 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o zhruba pětinu. Počet klientů vzrostl o 25 %. Pobočková síť se rozrostla o 10 nových prodejen, mimo jiné v Náchodě nebo Litoměřicích.

Při rozšiřování počtu franšíz využívá CK Fischer v první řadě síť stávajících franšízantů, se kterými rozšiřuje počet jimi provozovaných poboček. „Dále aktivně komunikujeme se stávajícími i novými provizními prodejci, kteří provozují vlastní cestovní agentury v místech, kde naše cestovní skupina zatím svou pobočku nemá,“ říká výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek.

Při takovém způsobu expanze se často stává, že budoucí franšízoví partneři mají již před vstupem do sítě svůj vlastní, zavedený brand. Právě to může v případě některých franšízových konceptů působit problémy při začleňování již fungujících prodejen. Ne však v případě CK Fischer. „Snažíme se vycházet provizním prodejcům vstříc a zachovat původní značku agentury. Zároveň právě díky propojení původní značky se silným brandem cestovní skupiny mohou zákazníci vnímat rozšíření produktového portfoli, což znamená jednoznačné zkvalitnění servisu a služeb v nově otevřených pobočkách,“ vysvětluje Jiří Jelínek.

O tom, že expanze prostřednictvím otevírání franšízových poboček se CK Fischer osvědčila, svědčí i plán na její další využívání. „Motivace franšízantů a jejich aktivita je hlavním hnacím motorem pro vzájemnou spokojenost. Všichni naši franšízanti jsou odborníci v cestovním ruchu, mají letité zkušenosti a dlouhodobě působí v místě provozovny, díky čemuž znají své potenciální zákazníky,“ dodává Jiří Jelínek.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank