Zisk díky uzeninám
Při tvorbě franšízového projektu, která probíhala od roku 2013, uvažovala tato česká značka o zhruba 50 pobočkách, které by na našem trhu fungovaly pod jednotným konceptem. A s naplňováním tohoto cíle je na dobré cestě. V současné době má značka na našem území 14 prodejen Uzenářství Chodura. Čtyři z nich provozují franšízanti. „Poslední otevřenou franšízovou pobočkou je obchod ve Frýdku-Místku, v sídle společnosti Beskydské uzeniny. Prodejna prošla kompletní rekonstrukcí a oblékla se do vzhledu a barev jednotných pro Uzenářství Chodura,“ říká Hana Zapletalová ze společnosti Beskyd Gastro, která za franšízovým konceptem stojí.
V letošním roce chce značka svou síť rozšířit minimálně o dvě vlastní prodejny a dvě franšízové. S nimi míří nejen do velkých měst, ale nevynechává ani ta menší. Rozhodující jsou totiž jiná kritéria. „V daném regionu se posoudí koupěschopnost obyvatelstva podle dostupných dat a samozřejmě i případný konkurence v okolí vybraného místa,“ popisuje mechanismus rozhodování o umístění obchodu Hana Zapletalová.
Stejně pečlivě jako k výběru lokality přistupuje společnost i k výběru franšízového partnera. Vzhledem k tomu, že jde o práci v potravinářství, která s sebou nese určitá specifika, je třeba s případným zájemcem probrat veškerá úskalí podnikání v této oblasti a představit mu, co vše taková práce obnáší. „U našich franšízantů si ceníme pracovního nadšení. Samozřejmě, výhodou je vzdělání v oboru, ale rozhodně to není podmínkou pro zahájení možné spolupráce,“ říká Hana Zapletalová s tím, že určitým předpokladem pro získání franšízové licence Uzenářství Chodura jsou finanční možnosti zájemce, které jsou předpokladem vybudování maloobchodní prodejny dle předepsaného vzoru.
O rozšiřování konceptu do zahraničí Uzenářství Chodura zatím neuvažuje, a to zejména vzhledem k logistickým možnostem zásobování prodejen sítě. „Dovedu si ale představit franšízovou pobočku na Slovensku,“ poznamenává Hana Zapletalová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!