08.02.2016

Zisk díky uzeninám

Uzenářství Chodura působí na trhu téměř 100 let. Nyní se značka pustila do franšízingu. Je novinkou v Katalogu franšíz.

Při tvorbě franšízového projektu, která probíhala od roku 2013, uvažovala tato česká značka o zhruba 50 pobočkách, které by na našem trhu fungovaly pod jednotným konceptem. A s naplňováním tohoto cíle je na dobré cestě. V současné době má značka na našem území 14 prodejen Uzenářství Chodura. Čtyři z nich provozují franšízanti. „Poslední otevřenou franšízovou pobočkou je obchod ve Frýdku-Místku, v sídle společnosti Beskydské uzeniny. Prodejna prošla kompletní rekonstrukcí a oblékla se do vzhledu a barev jednotných pro Uzenářství Chodura,“ říká Hana Zapletalová ze společnosti Beskyd Gastro, která za franšízovým konceptem stojí.

Uzenářství Chodura, prodejna interiér Foto Uzenářství Chodura

Za franšízovou licenci Uzenářství Chodura zájemce zaplatí 300 tisíc korun. Vybudování prodejny v závislosti na místě a tedy i možné dispozici ho pak vyjde zhruba na 1 až 2,5 milionu korun.

V letošním roce chce značka svou síť rozšířit minimálně o dvě vlastní prodejny a dvě franšízové. S nimi míří nejen do velkých měst, ale nevynechává ani ta menší. Rozhodující jsou totiž jiná kritéria. „V daném regionu se posoudí koupěschopnost obyvatelstva podle dostupných dat a samozřejmě i případný konkurence v okolí vybraného místa,“ popisuje mechanismus rozhodování o umístění obchodu Hana Zapletalová.  

Stejně pečlivě jako k výběru lokality přistupuje společnost i k výběru franšízového partnera. Vzhledem k tomu, že jde o práci v potravinářství, která s sebou nese určitá specifika, je třeba s případným zájemcem probrat veškerá úskalí podnikání v této oblasti a představit mu, co vše taková práce obnáší. „U našich franšízantů si ceníme pracovního nadšení. Samozřejmě, výhodou je vzdělání v oboru, ale rozhodně to není podmínkou pro zahájení možné spolupráce,“ říká Hana Zapletalová s tím, že určitým předpokladem pro získání franšízové licence Uzenářství Chodura jsou finanční možnosti zájemce, které jsou předpokladem vybudování maloobchodní prodejny dle předepsaného vzoru.

O rozšiřování konceptu do zahraničí Uzenářství Chodura zatím neuvažuje, a to zejména vzhledem k logistickým možnostem zásobování prodejen sítě. „Dovedu si ale představit franšízovou pobočku na Slovensku,“ poznamenává Hana Zapletalová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank