Autentičnost prodává licence

Manufaktura si velmi zakládá na tom, aby její zákazník nepoznal rozdíl mezi tím, zda nakupuje ve "firemní" prodejně, či v obchodě franšízového partnera.
pondělí
15.02.2016
Pokrýt zbytek České republiky a Slovenska svými pobočkami chce v letošním roce ryze česká síť Manufaktura.
 

K tomu, aby se jí to povedlo je třeba dle jejího obchodního ředitele Petra Plazzera otevřít do konce letošního roku dva obchody u nás a tři na sousedním Slovensku. V současné době má Manufaktura, která svůj franšízový projekt spustila před zhruba dvěma lety, obchodní síť o velikosti 50 obchodů v Česku i na Slovensku. „Součástí této sítě jsou také tři franšízové prodejny, které jsou k nerozeznání od našich vlastních obchodů,“ říká Petr Plazzer.

Právě nerozeznatelnost vlastní a franšízové pobočky pro zákazníka je věcí, o kterou se Manufaktura velmi snaží. „Daří se tak především díky velké podpoře a velmi úzké spolupráci s franšízanty od přípravy projektu, zřízení obchodní jednotky, proškolení personálu až po každodenní podporu vlastní obchodní činnosti,“ prozrazuje jak na to Petr Plazzer.

Důvodem, proč se značka, která slaví úspěch nejen u nás, ale i v zahraničí, rozhodla pro vytvoření franšízového konceptu, je snaha využít potenciálu jejích nejlepších velkoobchodních partnerů při plánovaném ukončení velkoobchodního prodeje výrobků. S masivním rozvojem franšízových poboček prostřednictvím prodeje těch již zavedených vlastních, dle Plazzera Manufaktura v současnosti nepřemýšlí. Nicméně na nezájem o franšízové licence si nemůže stěžovat. „Ten přichází jak z ČR, tak i ze zahraničí. Jeho hlavním důvodem bude určitě v autentičnost a českost celého konceptu,“ prozrazuje Petr Plazzer.

Historie značky Manufaktura, za níž stojí společnost Český národní podnik, sahá do roku 1991. Právě tehdy byla firma, která kosmetiku vyvíjí, vyrábí i prodává v síti značkových obchodů po celé České republice, na Slovenku a prostřednictvím e-shopu, založena. Od samého začátku jsou produkty této značky vyráběny v Česku, a to i přes to, že výroba například v Asii by pro ni byla mnohem levnější. „Zakládáme si na odpovědném přístupu, a to nejen místem výroby. V prodejnách využíváme papírové tašky a snažíme se minimalizovat množství obalů. Díky prodejům výhradně ve vlastní síti s  vyškoleným personálem si můžeme také dovolit používat minimum krabiček a letáků,“ vysvětluje Petr Plazzer.


Populární na fóru