Šance i pro start-upy
V listopadu loňského roku proběhl další ročník akce Týden podnikání. Jak byste ho zhodnotil?
Byl to náš nejúspěšnější ročník. V rámci 3. ročníku proběhlo 44 událostí po ČR za celkové účasti 5400 lidí, čímž se tato událost opět etablovala jako největší událost v ČR pro majitelé firem, startupů a pro zájemce o podnikání. Minulý rok jsme také poprvé realizovali Summit Týdne podnikání v Praze, jehož se zúčastnilo 1700 lidí. To byl velký úspěch, jednalo se o největší událost, kterou jsme kdy jako ELAI pořádali.
Můžete nám myšlenku celého projektu představit?
S nápadem realizace globálního Týdne podnikání (anglicky Global Entrepreneurship Week) přišla nezisková organizace sídlící ve Washingtonu. Myšlenkou je propojit co nejvíce zemí globálně během 3. týdne listopadu každého roku, během kterého probíhají události k podpoře podnikání a k motivaci dalších, aby se do podnikání pustili. V tuto chvíli se Týdne podnikání zúčastní globálně přes více než 160 zemí světa, událost má nejvyšší možnou podporu ze strany předních světových podnikatelů jako je Richard Branson a světových státníků jako je princ Charles, prezident Obama a desítky dalších. Před více než třemi roky jsme v ELAI zjistili, že Česká republika doposud není do této události zapojena, tak jsme se rozhodli sem tuto událost přinést - možná více než v jiných zemích má zde dle nás smysl pracovat na změně vnímání podnikatelů a podpoře lidí všech věků k realizaci svých start-upových nápadů, nebát se udělat krok do neznáma.
V letošním roce bude součástí Týdne podnikání i Veletrh franchisingu, který organizuje společnost PROFIT system. Jak se na podnikání formou franšízingu díváte?
Podnikání formou franšízingu je velmi zajímavou možností, jak podnikat rafinovaně. Nemusíte totiž budovat léta novou značku a riskovat, že to období finančně neustojíte. Máte možnost zvolit již etablovanou značku a rozjet tak své podnikání rychleji a s rychlejším výdělkem, než by to jinak trvalo.
Pohybujete se mezi podnikateli, a to těmi již úspěšnými, tak i těmi začínajícími. Co je podle Vás předpokladem toho, aby se podnikatel stal úspěšným?
Dřina a dřina... vůle obětovat své pohodlí, životní styl, a případně i počet svých kamarádů. K tomu nezbytně schopnost se neustále učit ze svých chyb, ale i úspěchů. Musíte být neustále v bojovém módu - stačí zaspat na vavřínech několik měsíců, a už vám může ujet taky vlak. Musíte tedy mít neustálou potřebu boje a potěšení z něj. Je to vysoce adrenalinový sport, kdy si nikdy nesmíte myslet, že už jste dokonalí, nebo že váš produkt či služba jsou dokonalé. Trvalá nespokojenost se svými výkony, výkony zaměstnanců a s výkony své firmy je pro úspěch prospěšná. Musíte toužit neustále po dokonalosti, i když víte, že ji nikdy nebudete moci dosáhnout.
Chystáte pro letošní ročník Týdne podnikání nějaké další novinky, kromě Veletrhu franchisingu? Můžete některé z nich již nyní poodhalit?
Chystáme realizovat letos poprvé největší olympiádu pro startupy, Get in the Ring, která probíhá již ve více než 70 zemích světa. Další novinky vám poodhalíme s časem :)
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI