23.02.2016

Franšíza na kole

Německá síť mobilních kaváren Coffee-Bike čeká v Česku na objevení.

Franšízový koncept Coffee-Bike byl založen v roce 2010 v Německém Osnabrücku a stal se všeobecně známou a rostoucí firmou. Přestože je síť mobilních kaváren Coffee-Bike u našich západních sousedů velice populární, nevyvolala dosud německá franšízová licence mezi českými podnikateli větší zájem. Zatím jedinou výjimkou jsou Tomáš Jašek a Jan Talácko, kteří se před rokem a půl rozhodli do konceptu investovat a zpříjemňovat pardubickým občanům život kvalitní kávou.

Coffee-Bike na Hockenheim Ringu Foto Coffee-Bike

Licence konceptu Coffee-Bike je vydávána pouze v německém Osnabrücku. Co se týče územní exkluzivity, není striktně stanovena. V Berlíně například můžeme najít několik různých majitelů "kávových kol".

Za peníze hodnotu

Tato podnikatelská dvojice rozjela podnikání na bázi denního prodeje a víkendových akcí a se svou investicí je velice spokojená. „V porovnání s tím, co franšíza nabízí je investice adekvátní a naprosto odpovídá reálné hodnotě. Německá preciznost, poctivá ruční práce a propracovaný systém objednávek zboží jsou na úrovni,“ říká Tomáš Jašek. Pro úspěšný rozjezd podnikání je ale třeba mít předem domluvené místo pro denní prodej. S tím souvisí obtíž, které by měli podnikatelé před zakoupením licence předcházet. Úřady u nás zatím nejsou příliš otevřené tomuto typu podnikání a nemusely by předem vybrané místo pro Coffee-Bike povolit.

Malá otevřenost úřadů nepředstavuje jediný problém pro podnikání v tomto oboru. Další nástrahou jsou jiné pojízdné kavárny připomínající Coffee-Bike. Zákazník nerozlišuje mezi imitací a značkou, která je garantem kvality produktů a služeb. „Tím, že lidé necestují do zahraničí, hlavně do Německa, nemohli tuto značku zatím objevit,“ vysvětluje Tomáš Jašek důvod relativní neznámosti značky u nás.

Nečekané možnosti

Jelikož je hlavní myšlenka Coffee-Bike postavena na dostupnosti kávy na různých místech, otevírají se podnikatelům možnosti, o kterých si může provozovatel kamenné kavárny nechat jenom zdát. „Co nás mile překvapilo, jsou víkendové akce, na nichž je Coffee-Bike hezkým zpestřením pro obyvatele. Na většinu akcí, kterých jsme se loni zúčastnili, si nás organizátoři opět zvou a sami se ozývají noví. Mnohokrát do roka zajišťujeme pro firmy různé večírky, mítinky či výročí firem. Velkým úspěchem pro nás byla účast na cateringu pro herce a štáb k filmu Underworld 5, který se natáčel v Praze,“ rozkrývá možný potenciál tohoto podnikání Tomáš Jašek.

Přestože je koncept mobilních kaváren v Česku dosud nerozšířenou oblastí podnikání, skrývá v porovnání s kamennými podniky značný potenciál. Díky možnosti snadného přesunu může být mobilní kavárna vždy nablízku potenciálním zákazníkům, jak ukazuje i příklad Tomáše Jaška a Jana Talácka z Pardubic. Zatím nezodpověditelnou otázkou však je, zda u Čechů dosáhne koncept mobilních kaváren takové obliby jako v sousedním Německu.    

Pro více informací o franšíze Coffee-Bike můžete kontaktovat naši redakci.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank