Franšíza na kole
Franšízový koncept Coffee-Bike byl založen v roce 2010 v Německém Osnabrücku a stal se všeobecně známou a rostoucí firmou. Přestože je síť mobilních kaváren Coffee-Bike u našich západních sousedů velice populární, nevyvolala dosud německá franšízová licence mezi českými podnikateli větší zájem. Zatím jedinou výjimkou jsou Tomáš Jašek a Jan Talácko, kteří se před rokem a půl rozhodli do konceptu investovat a zpříjemňovat pardubickým občanům život kvalitní kávou.
Za peníze hodnotu
Tato podnikatelská dvojice rozjela podnikání na bázi denního prodeje a víkendových akcí a se svou investicí je velice spokojená. „V porovnání s tím, co franšíza nabízí je investice adekvátní a naprosto odpovídá reálné hodnotě. Německá preciznost, poctivá ruční práce a propracovaný systém objednávek zboží jsou na úrovni,“ říká Tomáš Jašek. Pro úspěšný rozjezd podnikání je ale třeba mít předem domluvené místo pro denní prodej. S tím souvisí obtíž, které by měli podnikatelé před zakoupením licence předcházet. Úřady u nás zatím nejsou příliš otevřené tomuto typu podnikání a nemusely by předem vybrané místo pro Coffee-Bike povolit.
Malá otevřenost úřadů nepředstavuje jediný problém pro podnikání v tomto oboru. Další nástrahou jsou jiné pojízdné kavárny připomínající Coffee-Bike. Zákazník nerozlišuje mezi imitací a značkou, která je garantem kvality produktů a služeb. „Tím, že lidé necestují do zahraničí, hlavně do Německa, nemohli tuto značku zatím objevit,“ vysvětluje Tomáš Jašek důvod relativní neznámosti značky u nás.
Nečekané možnosti
Jelikož je hlavní myšlenka Coffee-Bike postavena na dostupnosti kávy na různých místech, otevírají se podnikatelům možnosti, o kterých si může provozovatel kamenné kavárny nechat jenom zdát. „Co nás mile překvapilo, jsou víkendové akce, na nichž je Coffee-Bike hezkým zpestřením pro obyvatele. Na většinu akcí, kterých jsme se loni zúčastnili, si nás organizátoři opět zvou a sami se ozývají noví. Mnohokrát do roka zajišťujeme pro firmy různé večírky, mítinky či výročí firem. Velkým úspěchem pro nás byla účast na cateringu pro herce a štáb k filmu Underworld 5, který se natáčel v Praze,“ rozkrývá možný potenciál tohoto podnikání Tomáš Jašek.
Přestože je koncept mobilních kaváren v Česku dosud nerozšířenou oblastí podnikání, skrývá v porovnání s kamennými podniky značný potenciál. Díky možnosti snadného přesunu může být mobilní kavárna vždy nablízku potenciálním zákazníkům, jak ukazuje i příklad Tomáše Jaška a Jana Talácka z Pardubic. Zatím nezodpověditelnou otázkou však je, zda u Čechů dosáhne koncept mobilních kaváren takové obliby jako v sousedním Německu.
Pro více informací o franšíze Coffee-Bike můžete kontaktovat naši redakci.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...