"Doba, kdy jsme během tří let dokázali ztrojnásobit svou pobočkovou síť, je za námi. V současné době se soustředíme na posilování inovativních digitálních kanálů," říká Tomáš Tichota, ředitel Franšízové a alternativní distribuce UniCredit Bank
pondělí
07.03.2016
Co říká UniCredit Bank na vstup nového konkurenta na trh? Nejen na to jsme se v Rozhovoru týdne ptali Tomáše Tichoty, ředitele Franšízové a alternativní distribuce UniCredit Bank.
 

Jaký byl rok 2015 pro síť partnerských poboček UniCredit Bank Expres?

V minulém roce oslavily první franšízy v naší distribuční síti 5 let od svého otevření a my vidíme, že franšízy bezezbytku naplňují vysoké ambice, se kterými jsme tento unikátní koncept v roce 2010 uváděli na trh. Tak jako v předchozích letech, i v minulém roce rostl výrazně objem obchodů a podíl produkce těchto poboček v rámci retailového bankovnictví. Franšízy se zároveň dostaly na špičku z hlediska spokojenosti klientů a kvality poskytovaných služeb.

V médiích se objevily zprávy o prodeji části poboček společnosti Partners. Jak momentálně funguje Vaše spolupráce?

Žádné pobočky jsme neprodali a neprodáváme. V loňském roce se společnost Partners stala master-franšízantem vybraných franšízových obchodních míst UniCredit Bank. V těchto franšízách má klient kompletní bankovní služby a kompletní finanční poradenství pod jednou střechou. Jinými slovy dostává celou paletu bankovních produktů a služeb tak jak je zvyklý na jakékoli pobočce banky, ale zároveň může využít nezávislého finančního poradenství v jakékoli oblasti finančních potřeb.

Jaké jsou Vaše další plány, co se rozšiřování pobočkové sítě týká?

Ta doba, kdy jsme během tří let dokázali ztrojnásobit svou pobočkovou síť, je za námi. Z hlediska rozvoje distribuční sítě jsme naplnili své strategické plány. V současné době se soustředíme na posilování inovativních digitálních kanálů.

Koncem loňského roku se na franšízovém trhu objevil další subjekt, jež působí ve stejném oboru jako vy – OK Point. Změnila se nějakým způsobem strategie UniCredit Bank v důsledku nové konkurence na trhu?

Jsme rádi, že s podobným konceptem přichází i další firmy, což dokazuje, že i tyto firmy vidí potenciál ve spojení bankovních služeb a finančního poradenství. Na naší strategii se ovšem nic nemění. Náš koncept je založen na plně vybaveném obchodním místě s bankovním personálem a přístupem do bankovního systému. Pro klienta z hlediska obsluhy není rozdíl, jestli navštíví naši standardní pobočku nebo franšízu. Ale samozřejmě existují i jednodušší způsoby, jak klientům základní bankovní produkty zprostředkovat.

Co Vaše partnery na podnikání pod hlavičkou UniCredit Bank láká nejvíce?

Nejvíc zájemců k nám chodí s představou, že budou mít do svou vlastní banku a vydělají miliony. Těchto lidí je opravdu hodně a jejich sny zůstávají opravdu jenom sněním. My potřebujeme podnikatele, kteří o úspěchu jen nesní, ale které baví cesta k úspěchu - k dobře fungující franšíze se spokojeným personálem a především spokojenými klienty. Budu rád, když na kteroukoli z našich franšíz zavítáte, protože takové franšízanty tam rozhodně potkáte.