Neexistuje špatná doba pro expanzi

Úterý
07.04.2009
řekl přímo v Pařízi při nedávném Franchise Expo Paris portálu FranchisingINFO.cz Gilbert Mellinger, šéf francouzské konzultantské společnosti EPAC
 

V současné době se světová ekonomika nachází v období krize. Myslíte si, že je to správný čas pro zahraniční expanzi franchisových systémů?
Není špatná doba pro expanzi. Rok 2008 byl například pro naši společnost nejlepší v historii. To znamená, že mnoho franchisorů k nám přišlo s žádostí o přípravu na zahraniční expanzi. Myslím, že je to krize hlavně lidí v novinách a rádiích. Co vidíme u franchisorů? Mnoho z nich mělo růst o 25 až 30 procent. Je to tedy otázka rozhodnout se a mít dostatek zdrojů a znalost lokálního trhu. Neexistuje špatná doba pro expanzi.

Kdy je franchisový systém připraven pro expanzi do zahraničí? Kolik – ideálně – by měl mít provozoven?
Je to více otázka finanční zdrojů, které jsou k dispozici, než přímo počtu prodejních míst. Ale fakticky, pokud franchisor má pod 50 až 80 prodejních míst, nemůže generovat dostatek peněz pro expanzi do zahraničí. 50 až 80 prodejen je minimum.

Jak důležitý je pro zahraniční expanzi pilotní projekt?
Bez pilotního projektu není úspěch. Pilotní projekt je absolutní start, protože franchising je další aplikace úspěchu. Jak mě chcete přesvědčit? Jak může být projekt úspěšný například na Ukrajině, když nemáte otestovanou Ukrajinu? Bez pilotního projektu není možný rozvoj. A v lepším případě je dobré mít dva pilotní projekty. Pokud si to vyzkoušíte dvakrát je to ještě lepší.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017