Dynamičtějšímu rozvoji sítě The Little Gym brání nedostatek vhodných prostor. Tělocvična musí splňovat určitá kritéria, jako je např. výška stropu, dostupnost a parkování. Sehnat takový prostor je podle Davida Mašáta velmi těžké.
Pondělí
14.03.2016
Počet poboček franšízového konceptu The Little Gym vzrostl na čtyři. O expanzi a dalších novinkách jsme si povídali s jednatelem společnosti FunLand Davidem Mašátem.
 

Poslední rozhovor pro portál franchising.cz se konal před bezmála jedním rokem. Co se od té doby v The Little Gym (TLG) změnilo?

Změnilo se toho opravdu hodně. Dlouho jsme měli pouze vlastní franšízové pobočky, jednu v Praze a jednu v Bratislavě. V září 2015 se otevřela pobočka v Ostravě a v únoru tohoto roku byl zahájen provoz pobočky v Brně.  Nyní máme franšízové pobočky dvě a celkově, spolu s bratislavskou tělocvičnou, čtyři. Je to pro nás velká změna.   

Plánujete se ale rozšiřovat dál. Jak to vypadá s otevřením nové pobočky v Praze?

V Praze nás čeká výzva, protože musíme nejprve nalézt vhodné prostory, kterých je nedostatek. Tělocvična musí splňovat určitá kritéria, jako je např. výška stropu, dostupnost a parkování. Sehnat takový prostor je velmi těžké. Pokud by se nám nalezení takového prostoru podařilo, pak bychom rádi expandovali i v Praze.

Budete poskytovat licence k provozování TLG i pro krajská města?

Máme zájemce z Hradce Králové, Plzně, Karlových Varů i z Liberce. Jednání se zájemci z krajských měst je vždy dlouhodobá záležitost. Mnoho z nich nám říká, že chce sledovat úspěch Ostravy a Brna, což může ovlivnit vývoj v krajských městech.  Potenciál tam určitě je, nicméně jsme vždy říkali, že nechceme expandovat na bázi kvantity, ale kvality.

Jsou nějaké novinky, pokud jde o licence pro slovenská města?

Máme několik zájemců z Košic. Jednání s některými z nich pokračuje. Situace na Slovensku je podobná té v Česku, jenom trh je možná více koncentrován do oblasti Bratislavy a Košic. V současnosti nedokážu říct, zda by TLG mohl být úspěšný v nějakém jiném krajském městě na Slovensku. 

Jaký je obvykle důvod pro neudělení licence TLG?

Nehovořil bych o tom, že licence není udělována. Je třeba vzájemné shody kandidáta a nás jako master-franšízanta. Stává se, že kandidát časem prohlédne náročnost operativy či náročnost práce s dětmi. Společně se pak shodneme na tom, že koncept TLG pro kandidáta není úplně vhodný. Nestává se tedy, že by někdo opakovaně žádal a my jsme mu pokaždé zamítli udělení licence. Spolupráce musí takříkajíc vyplynout z dlouhodobého vztahu. TLG obecně není projekt, který se dá otevřít na rok, na dva. Smlouva je na deset let a my bychom chtěli, aby kandidát tuto činnost minimálně 10 let provozoval.

Jakou strategií získáváte zákazníky? Využíváte např. ukázkových hodin?

Celý marketing je postaven na možnosti vyzkoušet si jednu lekci zdarma. Rodič se přijde se svým dítětem podívat na lekci aktuálně probíhajícího kurzu, všechno si vyzkouší a pak se můžou rozhodnout, zda se do kurzu zapíší. Abychom oslovili, zaměřujeme se na elektronická média, spíše než na tištěná. A protože se TLG zaměřuje na kvalitu, je jedním z hlavních zdrojů nových zákazníků osobní doporučení.

Získali jste světovou cenu kvality od centrály TLG. Můžete to prosím rozvést?

Protože jsme součástí franšízové sítě, jezdí k nám pravidelně „na kontrolu“ z evropské centrály. Koncept se nehodnotí pouze z hlediska úspěšnosti byznysu, ale zahrnuje i širší kritéria, např. spokojenost nebo jednání se zákazníky. Kouzlo každé pobočky je zejména v osobním přístupu a zákaznickém servisu. Koncept je něco, co je pouze na papíře, ale to, co je alfa faktorem, je výběr týmu. Nový franšízant by měl vědět, že jedna věc je koupit si kuchařku, ale najít dobré číšníky a kuchaře, kteří vědí jak servírovat, kdy osolit a kdy okořenit, je věc druhá. Pro úspěšnost pobočky TLG je tedy rozhodující tým kvalitních instruktorů.         


Populární na fóru

17 poboček za 9 měsíců

Hi there! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I will forward this article...

4 komentář(e)
posledni 16.09.2018
17 poboček za 9 měsíců

This is a great little post with some valuable tips. I totally agree. The way you bring passion and engagement into the things you do can really change your outlook on live. -...

4 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Vydělávejte s úsměvem

Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...

1 komentář(e)
posledni 27.03.2015
Cesta za rozvojem

krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz

3 komentář(e)
posledni 11.02.2015
Cesta za rozvojem

Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...

3 komentář(e)
posledni 27.01.2015
Cesta za rozvojem

Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...

3 komentář(e)
posledni 27.11.2014
Franchisa pro každého

Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě

1 komentář(e)
posledni 11.02.2013
17 poboček za 9 měsíců

Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...

4 komentář(e)
posledni 16.07.2011