Pizza, móda, byznys

Podíl domácích franšízových značek na italském franšízovém trhu je 85 procent. Na ty zahraniční tak připadá "jen" 15 procent. Nejčastěji na italský trh míří sítě dentálních klinik, právnických kanceláří a fastfoodů.
Čtvrtek
17.03.2016
Italskému franšízovému trhu, stejně jako tomu našemu, dominují domácí značky. Častěji však expandují za hranice.
 

Nikoho zřejmě moc nepřekvapí, že největší obrat franšízového trhu v Itálii je tvořen sítěmi specializujícími se na prodej potravin, vždyť Italové jsou svou láskou k dobrému jídlu pověstní. Jen za rok 2013 dle informací Italské franšízové asociace činil obrat v této oblasti 7,3 miliardy eur. Novinkou nebude ani popularita módní branže.

Podle posledních informací, které má Italská franšízová asociace k dispozici, funguje na tamním trhu zhruba 1000 franšízových značek, pod nimiž najdeme přes 50 tisíc franšízových poboček. Ty dle posledních dat zaměstnávají na 190 tisíc lidí. Podle vyjádření asociace je italský franšízový trh neustále ve vývinu, nedochází tak k žádným skokovým nárůstům, zvyšování počtu franšízových sítí je pozvolné. Podíl domácích franšízových značek na italském franšízovém trhu je 85 procent. Na ty zahraniční tak připadá "jen" 15 procent. V porovnání s Českou republikou je na tom italský trh v tomto ohledu "lépe". Podíl tuzemských značek dle aktuálního Franchising Reportu Česká republika 2015 společnosti PROFIT system činí 65 procent.

Jak již bylo zmíněno, řada italských franšízových značek se nebojí expandovat na zahraniční trhy. Mimo Apeninský poloostrov se vydává zhruba 20 procent italských franšízorů. Nejčastěji jejich kroky míří na španělský, francouzský, německý a britský trh, ale i do Spojených států amerických. Pár značek však najdeme i u nás. Příkladem může být například módní značka Twin-Set Simona Barbieri vznikla v roce 1987 v Carpi, která u nás hledá franšízové partnery.

Co se týče financování franšízového podnikání, je na tom Itálie v podstatě podobně jako Česká republika. Téměř všechny banky totiž avizují produkty podporující rozvoj franšízového podnikání, nicméně fakticky je na podporu dosáhnout velmi obtížné. V rámci Itálie však funguje vládní organizace Invitalia, která finančně pomáhá nezaměstnaným, jež se rozhodli podnikat jako  franšízanti.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017