22.03.2016

Pivnice na míru

Po osvědčených konceptech startuje Staropramen na Ostravsku novou síť partnerských pivnic.

Pivovar Staropramen, majitel restauračních sítí Potrefená husa a Naše hospoda, chystá pro svůj pivovar Ostravar nový koncept. V současné době finišují přípravy k otevření první hospody s názvem Ostravarna, jejíž spuštění se očekává začátkem dubna v nejlidnatější lokalitě moravskoslezského regionu Ostrava-Jih. Koncept staví na zkušenostech specialistů, kteří se podíleli na rozvoji sítě franšízových restaurací Potrefená husa.    

ostravar pivovar varna Foto Staropramen

Ostravané zkonzumují většinu produkce v točené podobě. Nový koncept Ostravaren se bude rozvíjet na principu obchodního partnerství a bude zaměřen na lokální trh.

Pivovar v současnosti počítá s otevřením dvou poboček na Ostravsku. Nový koncept má vycházet spíše z logiky Naší hospody, která svým charakterem připomíná klasickou pivnici. Protože Ostravané zkonzumují většinu produkce v točené podobě, je pro zástupce pivovaru nový koncept příslibem vysoké návštěvnosti. Za jeho vytvořením však nestojí pouze zájem místních obyvatel o točené pivo. „Jsou to i požadavky zákazníků, které se neustále vyvíjí. Kromě skvěle ošetřeného tankového piva, nabídne koncept svým návštěvníkům jednoduchou a kvalitní gastronomii a stylový interiér. To, že zde pivo a ostravskost dominuje, bude patrné na první pohled,“ říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.

Místo a provozovatel druhé pobočky Ostravarny zatím ale nejsou známy. „Rozhodující bude provozovatel, který prokáže schopnosti a skutečný zájem,“ odhaluje plány tiskový mluvčí společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík a dodává: „Tento koncept se nicméně nemá prosadit prostřednictvím franšízových licencí. Vychází totiž z konceptu Naše hospoda a je založen na obchodním partnerství. K rozvoji na franšízové bázi je určena síť restaurací Potrefená husa.“      

V současnosti je v provozu na 30 franšízových poboček sítě Potrefená husa. „Za svůj úspěch vděčí především síle značky a podpoře, kterou pobočkám Pivovary Staropramen poskytují,“ hodnotí mluvčí Pavel Barvík. Protože se konceptu v současnosti daří, chystá se společnost v blízké budoucnosti otevřít v Česku další pobočku. „Expanzi do zahraničí s tímto konceptem neplánujeme. Vznikl pro potřeby tuzemských zákazníků a není tedy vhodný pro zahraniční klientelu. V úvahu přichází maximálně rozšíření na Slovensko,“ doplňuje Barvík. 

Na českém trhu gastronomie působí v současnosti třicet franšízových konceptů, což tvoří 15,7% celkového franšízového trhu. V minulém roce byl tento sektor jasně nejoblíbenějším odvětvím. Výhodou podnikání na franšízové bázi je především sdílené know-how již zavedeného konceptu. Provozovatelé poboček si tak mohou ušetřit spoustu starostí, souvisejících s rozjezdem vlastní restaurace.  Tato výhoda je ale kompenzována silnou konkurencí na trhu, která může komplikovat návratnost počáteční investice.  „Provozovatelé si jsou vědomi, že v silné konkurenci mohou obstát pouze tehdy, když mohou zákazníkům dlouhodobě nabízet originální sortiment a kvalitní služby. Očekáváme proto, že si sektor gastronomie své prvenství udrží i v tomto roce,“ sdělila portálu Franchising.cz Lenka Nováková, Business Development manager poradenské společnosti PROFIT system.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank