Pivnice na míru
Pivovar Staropramen, majitel restauračních sítí Potrefená husa a Naše hospoda, chystá pro svůj pivovar Ostravar nový koncept. V současné době finišují přípravy k otevření první hospody s názvem Ostravarna, jejíž spuštění se očekává začátkem dubna v nejlidnatější lokalitě moravskoslezského regionu Ostrava-Jih. Koncept staví na zkušenostech specialistů, kteří se podíleli na rozvoji sítě franšízových restaurací Potrefená husa.
Pivovar v současnosti počítá s otevřením dvou poboček na Ostravsku. Nový koncept má vycházet spíše z logiky Naší hospody, která svým charakterem připomíná klasickou pivnici. Protože Ostravané zkonzumují většinu produkce v točené podobě, je pro zástupce pivovaru nový koncept příslibem vysoké návštěvnosti. Za jeho vytvořením však nestojí pouze zájem místních obyvatel o točené pivo. „Jsou to i požadavky zákazníků, které se neustále vyvíjí. Kromě skvěle ošetřeného tankového piva, nabídne koncept svým návštěvníkům jednoduchou a kvalitní gastronomii a stylový interiér. To, že zde pivo a ostravskost dominuje, bude patrné na první pohled,“ říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.
Místo a provozovatel druhé pobočky Ostravarny zatím ale nejsou známy. „Rozhodující bude provozovatel, který prokáže schopnosti a skutečný zájem,“ odhaluje plány tiskový mluvčí společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík a dodává: „Tento koncept se nicméně nemá prosadit prostřednictvím franšízových licencí. Vychází totiž z konceptu Naše hospoda a je založen na obchodním partnerství. K rozvoji na franšízové bázi je určena síť restaurací Potrefená husa.“
V současnosti je v provozu na 30 franšízových poboček sítě Potrefená husa. „Za svůj úspěch vděčí především síle značky a podpoře, kterou pobočkám Pivovary Staropramen poskytují,“ hodnotí mluvčí Pavel Barvík. Protože se konceptu v současnosti daří, chystá se společnost v blízké budoucnosti otevřít v Česku další pobočku. „Expanzi do zahraničí s tímto konceptem neplánujeme. Vznikl pro potřeby tuzemských zákazníků a není tedy vhodný pro zahraniční klientelu. V úvahu přichází maximálně rozšíření na Slovensko,“ doplňuje Barvík.
Na českém trhu gastronomie působí v současnosti třicet franšízových konceptů, což tvoří 15,7% celkového franšízového trhu. V minulém roce byl tento sektor jasně nejoblíbenějším odvětvím. Výhodou podnikání na franšízové bázi je především sdílené know-how již zavedeného konceptu. Provozovatelé poboček si tak mohou ušetřit spoustu starostí, souvisejících s rozjezdem vlastní restaurace. Tato výhoda je ale kompenzována silnou konkurencí na trhu, která může komplikovat návratnost počáteční investice. „Provozovatelé si jsou vědomi, že v silné konkurenci mohou obstát pouze tehdy, když mohou zákazníkům dlouhodobě nabízet originální sortiment a kvalitní služby. Očekáváme proto, že si sektor gastronomie své prvenství udrží i v tomto roce,“ sdělila portálu Franchising.cz Lenka Nováková, Business Development manager poradenské společnosti PROFIT system.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...