Paříž centrem franšízingu
Mezi netradiční franšízové koncepty, které jsou na největší evropské franšízové akci konané od 20. do 23. března k vidění, patří například různé zastavárny, květinářství nebo také sítě zabývající se pronájmy skladů. Tradičně však na veletrhu převažují značky z oblasti gastronomie, narazit tak můžeme na restaurace specializující se na burgery, pizzu, bio stravu, kavárny, ale také pekařství. Velké zastoupení mají také specializované obchody s potravinami nabízející například víno nebo čokoládu. Návštěvníci se tak mohou setkat se zástupci gastronomických značek jako například KFC, Subway, Cavavin, Bike cafe, Coffee bike nebo Bio burger.
Své zastoupení na veletrhu má i řada světových módních značek, které se většinou mimo naši republiku rozšiřují prostřednictvím franšízových licencí. Nalézt zde tedy můžeme sítě jako Mango, Lee nebo Parfois. Zajímavé nápady na byznys lze pak pozorovat mezi koncepty ze sektoru služeb. Stejně jako loni se zde představují ty orientované na poskytování služeb seniorům, které i u nás mohou mít velký potenciál úspěchu stejně jako uklízecí firmy.
Oproti minulým letům však lze pozorovat i změnu některých trendů. „Pokud můžeme soudit podle zastoupení jednotlivých značek, poklesl zájem o sítě orientované na prodej mražených jogurtů, loni byly téměř na každém kroku, letos jich zde najdeme jen pár. Zcela pak vymizeli prodejci elektronických cigaret, což je v porovnání s minulými ročníky poměrně velká změna,“ prozrazuje přímo z Paříže Gabriela Petrová, manažerka klíčových zákazníků společnosti PROFIT system, která je mediálním partnerem pařížského veletrhu.
Učíme se od mistrů
Součástí programu veletrhu bylo také vyhlášení Nejlepší franšízové sítě Franchise Expo 2016. Tento titul získala domácí síť thajských restaurací Pitaya, která na trhu funguje od roku 2010. Historicky první pobočka vznikla ve francouzském Bordeaux, dnes ji můžeme nalézt nejen v celé Francii, ale i za jejími hranicemi, dokonce i v Bangkoku.
Jak již bylo zmíněno, jedním z vystavovatelů a mediálních partnerů celého Franchise Expo Paris, je i poradenská společnost PROFIT system. A není to žádná náhoda. Jako organizátor tří franšízových veletrhů, ve Varšavě, Katowicích a nově také v Praze, se inspiruje u těch nejlepších. „Takové velikosti, jakou má pařížský veletrh, zatím nedosahujeme, ale není od věci se učit od někoho, kdo dělá výbornou práci již 35 let. Zajímavé podněty si odnášíme zejména v oblasti doprovodného programu, jež může výstavu či veletrh pozvednout na vyšší úroveň,“ doplňuje Gabriela Petrová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Originální vzdělávací franšízový program pracuje s oblíbenou dětskou stavebnicí. Čím by mohly jejich kurzy zaujmout u nás?
Zajistěte si obchodní úspěch na Franchise Expo v Budapešti 4. dubna 2024. Objevte dynamické příležitosti a navazujte kontakty s inovátory v oboru.
Ve dnech 16. až 18. března 2024 se koná Franchise Expo Paris 2024, největší evropská událost v oblasti franšízingu. Co se chystá?
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI