Paříž centrem franšízingu

Veletrhu v Paříži se letos účastní na 530 vystavovatelů, z nichž 460 patří mezi franšízové koncepty, a to nejen z Francie. Vzhledem k tomu, že se jedná o mezinárodní veletrh, mohou se na něm návštěvníci seznámit se značkami z dalších zemí. Letos zde mají samostatné sekce například Španelsko, USA, Korea, Brazílie nebo Rusko.
Středa
23.03.2016
Franšíza není otázkou jen fastfoodových nebo realitních sítí. O tom se mohli přesvědčit návštěvníci 35. ročníku Franchise Expo Paris.
 

Mezi netradiční franšízové koncepty, které jsou na největší evropské franšízové akci konané od 20. do 23. března k vidění, patří například různé zastavárny, květinářství nebo také sítě zabývající se pronájmy skladů. Tradičně však na veletrhu převažují značky z oblasti gastronomie, narazit tak můžeme na restaurace specializující se na burgery, pizzu, bio stravu, kavárny, ale také pekařství. Velké zastoupení mají také specializované obchody s potravinami nabízející například víno nebo čokoládu. Návštěvníci se tak mohou setkat se zástupci gastronomických značek jako například KFC, Subway, Cavavin, Bike cafe, Coffee bike nebo Bio burger.

Své zastoupení na veletrhu má i řada světových módních značek, které se většinou mimo naši republiku rozšiřují prostřednictvím franšízových licencí. Nalézt zde tedy můžeme sítě jako Mango, Lee nebo Parfois. Zajímavé nápady na byznys lze pak pozorovat mezi koncepty ze sektoru služeb. Stejně jako loni se zde představují ty orientované na poskytování služeb seniorům, které i u nás mohou mít velký potenciál úspěchu stejně jako uklízecí firmy.

Oproti minulým letům však lze pozorovat i změnu některých trendů. „Pokud můžeme soudit podle zastoupení jednotlivých značek, poklesl zájem o sítě orientované na prodej mražených jogurtů, loni byly téměř na každém kroku, letos jich zde najdeme jen pár. Zcela pak vymizeli prodejci elektronických cigaret, což je v porovnání s minulými ročníky poměrně velká změna,“ prozrazuje přímo z Paříže Gabriela Petrová, manažerka klíčových zákazníků společnosti PROFIT system, která je mediálním partnerem pařížského veletrhu.

Učíme se od mistrů

Součástí programu veletrhu bylo také vyhlášení Nejlepší franšízové sítě Franchise Expo 2016. Tento titul získala domácí síť thajských restaurací Pitaya, která na trhu funguje od roku 2010. Historicky první pobočka vznikla ve francouzském Bordeaux, dnes ji můžeme nalézt nejen v celé Francii, ale i za jejími hranicemi, dokonce i v Bangkoku.

Jak již bylo zmíněno, jedním z vystavovatelů a mediálních partnerů celého Franchise Expo Paris, je i poradenská společnost PROFIT system. A není to žádná náhoda. Jako organizátor tří franšízových veletrhů, ve Varšavě, Katowicích a nově také v Praze, se inspiruje u těch nejlepších. „Takové velikosti, jakou má pařížský veletrh, zatím nedosahujeme, ale není od věci se učit od někoho, kdo dělá výbornou práci již 35 let. Zajímavé podněty si odnášíme zejména v oblasti doprovodného programu, jež může výstavu či veletrh pozvednout na vyšší úroveň,“ doplňuje Gabriela Petrová.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017