Rodina ve franšíze
Značka ORION nebyla pro manžele Večerkovi v době, kdy otevírali svou první franšízovou prodejnu v Ostravě, žádnou novinkou. Již několik let před tím totiž se společností ORION – český obchod pro domácnost spolupracovali. „Když jsme provozovali dva smíšené obchody s elektrem, sklem a porcelánem, byli jsme jedním z odběratelů produktů této značky,“ říká Petr Večerka, franšízant sítě ORION. Postupem času se ORION stal hlavním dodavatelem domácích potřeb prodejny manželů Večerkových. „V podnikání klademe důraz na vzájemné lidské vztahy s dodavateli, jednoduše si „musíme sedět“. Po této stránce jsme si s ORIONEM rozuměli v mnoha věcech, měli jsme stejné názory, byla nám sympatická jejich snaha budovat silnou českou značku,“ doplňuje Petr Večerka.
Snadné rozhodování
Když pak tedy přišla nabídka na otevření vlastní franšízové prodejny sítě ORION, dlouho neváhali. Přišla totiž v době, kdy řešili „problém“, jak svůj byznys posunout dál, jak jej dále rozvíjet. „Cítili jsme, že potřebujeme do firmy aplikovat jiný styl práce, mít nastavená určitá pravidla, získat nové zkušenosti z odlišného vedení a fungování jiného konceptu. Také jsme dlouhodobě chtěli zkusit provozovat prodejnu v obchodním centru a dostat se do dobrého obchodního centra je bez zázemí silné firmy velmi obtížné,“ popisuje motivaci k připojení se k síti Lenka Večerková.
Jak již bylo zmíněno, manželé Večerkovi nejsou žádní podnikatelští začátečníci. Společně totiž podnikají již od roku 1990, kdy začínali podnikat v dnes, jak sami říkají, nepochopitelné sféře – organizovali kurzy hubnutí. V roce 1991 koupili dům určený k demolici a začali ho opravovat. Aby se jim vrátila investice, byli „donuceni“ v něm začít podnikat. „Rozhodnutí tehdy padlo na elektro zboží, skla a porcelánu. Po čase jsme se pak rozhodli pro odběr zboží od značky ORION, což vyústilo ve franšízovou spolupráci,“ vzpomíná Petr Večerka s tím, že první franšízový obchod otevřeli v roce 2011, do konce roku 2013 pak měli již tři. K tomu pak řídí i své dřívější dva obchody se smíšeným sortimentem.
Do byznysu byla postupně začleněna celá rodina. „S manželkou podnikáme společně a naše již odrostlé děti také v době prázdnin a dovolených neváhají přiložit ruku k dílu a zaskočit, kde je třeba. Rodina v tom tedy jede společně. Od začátku totiž fungujeme jako rodinná firma,“ vysvětluje Petr Večerka.
Jako již zkušení podnikatelé Večerkovi vědí, že za úspěchem stojí zejména mravenčí práce. Aby byl jejich byznys úspěšný, nesmí usnout na vavřínech. Stále je potřeba něco inovovat, sledovat trendy a hlavně se přizpůsobovat místu podnikání. Neustále je nutné přemýšlet o tom, jak prodejnu zviditelnit. Zapomínat se nesmí ani na péči o zákazníky. „V dnešní době, která je přesycena informačními technologiemi je potřeba s nimi pracovat a s jejich pomocí i s našimi zákazníky. Nejdůležitějším ale pro nás stále zůstává osobní přístup ke každému, kdo naši prodejnu navštíví,“ doplňuje Lenka Večerková.
Celý článek si můžete přečíst v časopisu Vlastní firma FRANCHISING (01/2015).
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář